fietskar

Hoi!

Wie heeft er hier ervaring met fietskarren? We overwegen er een aan te schaffen, maar er is nogal wat keus. We hebben een zoontje van 2, 5 en een van bijna 7 weken en die zouden allebei mee moeten kunnen. Alhoewel de oudste ook in het fietstoeltje kan. Het liefst een fietskar die je ook mee kan nemen de winkel in. En met genoeg boodschappenruimte. Maar je moet er ook een eindje mee kunnen fietsen als je in het bos wilt gaan picknicken. (Wat een verlangens/eisen he?)

Groetjes Dionne/vis78

Wij hebben een croozer 535 (http://www.croozer.nl) . Ik moet zeggen een heerlijk ding. Er zitten losse twee wielen bij die je als voorwiel kunt gebruiken, een kleine (kun je zelfs bevestigen als de kinderen er in zitten) en een groter. Je hebt super veel ruimte om boodschappen in te doen en hij is makkelijk in te klappen. Ik nam hem altijd mee als ik alleen met de kinderen (toen 1 en 3) naar de Efteling ging, alle zooi achterin en rijden maar.
De kinderen vonden het ook gezelliger samen achterin de fietskar als de een voor en de ander achter op de fiets.
Het is niet de goedkoopste (340 euro toen) maar zijn geld voor mij nu al waard geweest.
Het is wel even wennen met fietsen want je hebt toch behoorlijk wat extra geweest mee te dragen en je bent natuurlijk breder, je moet wel precies tussen de paaltjes door.

Judith

Hallo Dione,

Ben helemaal in de wolken met onze fietskar. We hebben  een Dolphin Wether, 2e hands via Marktplaats. Het is wel een prijzige fietskar, maar als beste getest door de consumentenbond.
Onze zoon van 4 wk zit er al in, in een zogenaamde babyschaal (soort maxi-cosi) en onze dochter van bijna 3. Om schokken van het hoofdje tegen te gaan, gebruik ik het hoofdverkleinertje van de maxi-cosi.
Ik fiets nog geen lange stukken, maar even naar de peuterspeelzaal en  de supermarkt is net te doen. Met dit mooie weer ga ik echt niet met de auto en lopen is soms te ver.
Bekijk de test van de consumentenbond, staat veel in over veiligheid, schokken van de kar, etc.
Succes!

Groeten,
Yolanda

Ik vind ze zooo duur en het lijkt wel een beetje onhandig (al is het dat vast niet): ik denk niet dat ik er één koop... Maar heb dan ook maar 1 ukkie, hè?!

Hallo,

Wij hebben een fietskar van Schwinn. Het is een superkar met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Super makkelijk plat op te vouwen. Binnen 2 min staat ie in elkaar. Ruimte genoeg voor 2 kids. Boodschappen achterin en als buggy te gebruiken. Helaas is ie nogal breed zodat je niet in iedere winkel even makkelijk wegkomt. Kijk maar eens op http://www.ridderride.nl/  , dat is de importeur van deze karren uit Amerika.
Oh ja en onze Jinte vindt het heerlijk in de kar!

Groetjes Mirjam
(mama van Jinte 28-12-2006)

Terug
Bovenaan