fietsstoeltje...help!

Hoi!

Ik heb me er zoooo op verheugd om eindelijk met Luuk te gaan fietsen....
Maar nu komt het...
Nu hebben we het fietsstoeltje geplaatst,maar ik kom met geen mogelijkheid tussen het zadel en het fietsstoeltje..
Ik dacht net,ik ga eens kijken hoe het gaat...maar nee hoor.
Ik ben wel aan de flinke kant,maar zie vaker wel mamas fietsen die dikker zijn hoor!
Is dit normaal??
Ik heb een normale damesfiets.

Help...ik wil graag fietsen met dit super mooie weer!!

Liefs,Swinnie

Hoi hoi,

Nou dit was bij mij dus ook het geval, wij het fietsstoeltje op mijn bijna nieuwe dames fiets gezet maar nee hoor, ik kwam ook met geen mogelijkheid op mijn fiets. Ander zadel geprobeerd, zadel versteld, stuur versteld maar niets hielp, nu heb ik vorige week uit nood maar een mama fiets gekocht, ze hadden ze bij de praxis voor €299.- het is ook wel veel geld natuurlijk maar nog altijd goedkoper als een echte merk fiets, en hij is mooi om te zien en fiets heerlijk.
Nou sucses misschien vindt je nog een oplossing en anders ook maar een nieuwe fiets he....

Groetjes, Patricia (Jayden 18-05-2007)

hoi hoi

ook ik ben een aardige flinkerd  
en heb ook een gewone fiets met stoeltje voorop

ik draai het stuur en kruip er dan tussen
of stap op als op een heren fiets

helaas dus wel vanuit stilstand gaan fietsen
dus niet eerst ff aan steppen als je snapt wat ik bedoel

ik heb een hele mooie goede fiets die nog niet zo oud is dus wilde echt geen dure mama fiets gaan aanschaffen

hoop dat je er wat aan hebt en dat het dan wel lukt

groetjes moekje

Hoi!

Daar ben ik weer....
Heb het nog eens geprobeerd,en het lukt wel,maar vraag niet hoe!
Opstappen gaat best wel...maar afstappen is een probleem..ik ben ook nog eens een schijterd,dus ben bang dat als Luuk in het stoeltje zit dat ik dan met fiets en mijn hele hebben en houwe omkiep!!!
En daar moet ik toch echt niet aan denken,zie me zelf al afstappen voor een vol terras...oh nee dat durf ik niet!!!
Dus voorlopig maar bij papa op de fiets,en mijn beurt komt dan maar als hij achterop gaat.....jammer!!
Bedankt alvast voor de reacties!

Liefs,Swinnie

Hoi Swinnie,

Waarom nu niet al achterop en zitje. Ik heb meteen een achterzitje gekocht omdat ik het niet zag zitten om te fietsen terwijl ik geen noodstop kan maken.
Gaat heel goed, Feline vind het prachtig.

groetjes Maris

Jahaaa dit is normaal! Ik heb exact dezelfde ervaring als jij. Tenminste... ik pas er wel tussen maar bij het opstappen ff niet. Ik heb mijn zadel iets lager gezet en met een voetje op de grond en een andere opstaptechniek lukt het wel. Ik zie ook overal moeders die geen problemen hebben en ik ben eens gaan letten op welke fiets ze hadden...bijna allemaal van die mama fietsen zoals de sparta amazone. Ik overweeg om er eentje te kopen..

gr.Ing

Hoi Hoi,

Hier ook iemand met problemen met het zitje,
ik ben niet alleen stevig maar heb ook nog eens vrij lange
benen en bots elke keer tegen het zitje met trappen en
ook ik ga voor de mamafiets ik wacht nu al ruim twee en een halve week maar hij is in bestelling vanwege een hogere frame maat,
maar ik hoop toch einde van de week eens te kunnen fietsen....

Groetjes mascha

Bij mij heeft de fietsenmaker mijn zadelpen omgedraaid weer onder het zadel gezet.
Ik zit dus lager en heb daardoor meer ruimte gekregen tussen zitje en zadel.

Heb zelf maat 44 en kom op deze manier aardig tussen zadel en zitje in. Ik ga wel eerst zitten op het zadel en trap dan aan vanuit stilstand. Bij het afstappen rem ik en zet dan 1 voet aan de grond om te kunnen stoppen.

Heb ook even overwogen om een mama-fiets te kopen, maar vind het een beetje van de zotte om zoveel geld uit te gaan geven voor iets wat ik toch maar even nodig heb.

Ben zelfs vorige week wezen fietsen met allebei mijn kinders op de fiets, was even wennen, maar is prima bevallen.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan