Fietsstoeltje

<p>Hoi dames, Mijn dochtertje is 20 maanden en we wilden al een tijdje een fietsstoeltje kopen, is er maar niet van gekomen, dus zit nu even op internet te kijken. Mijn dochtertje is 82 cm/11,5 kg en vroeg mij af hoort ze dan nog voorop te zitten of al achterop? En hebben jullie aanraders voor een fietsstoeltje(+windscherm)? Want ik zie er zoveel, maar heb geen idee welke het beste is. Thanks alvast!</p>
 
Hoi, Ze kan voor maar mag ook al achterop. Ik zou zelf dan gelijk maar een achterzitje nemen omdat het dan toch niet heel lang meer duurt voordat ze achterop moet omdat het te zwaar word voor. Zonde dan moet je in korte tijd 2 stoeltjes kopen. Ik heb zelf het Polisport zitje, makkelijk in gebruik, bevestiging ook makkelijk en een aangename prijs!Fietsstoeltjes moeten ook allemaal aan bepaalde voorwaardes voldoen anders mogen ze niet verkocht worden en bij andere betaal je denk ik gewoon voor t merk, dus denk niet dat je snel een verkeerde keuze kan maken.
 
Ik heb bobike voorop met windscherm. Die is tot 15kg. Ons zoontje vind voor geweldig, ziet alles en wijst alles aan.. super leuk! Hij is 9,2 kg bij 19 maanden, 78cm dus ik heb hem lekker nog een poos voorop.
 
Voorop is echt veeel leuker en gezelliger!
Voorop heb ik Thule Yepp nexxt... Zitje voelt zacht maar de gordels zakken altijd af!
Achterop Bobike One, voelt wel harder en minder comfi maar nooit afzakkende gordeltjes!
Genoeg stoeltjes op Mp te vinden overigens!
Mn zoontje is groot en paste qua lengte al snel niet meer voorop... Met 20 maanden al... Qua gewicht zou t nog steedS mogen met 2,5 maar hij is ruim een meter dus t past gewoon niet!
Als je ooit de intentie hebt voor een 2e zou ik nu investeren in voorop, of echt even passen in de winkel! Voorop is zo veel gezelliger maar lang pst het niet meer
 
Ik zou gelijk maar achterop doen want voorop past toch niet lang meer. Ze worden op den duur gewoon te groot/lang en zwaar voor aan je stuur. Met 2.5 jaar is voorop zitten wel écht voorbij dus dan is het maar voor een half jaartje..
 
Bedankt voor de tips dames!! Heb voor de bobike gekozen. Hoop dat de kleine het fietsen leuk gaat vinden!
 
Ik heb een Urban Iki achterzitje. Deze bevalt heel goed en veel goedkoper dan de bobike en thule yepp.
We hadden een zitje voorop van Bobike, die beviel ook goed. Echter we zijn onlangs flink gevallen met de fiets dus ik heb haar nu achterop (bijna 22 maanden en ongeveer 11/12 kilo). Minder gezellig maar wel veiliger voor ons beiden. En ik ben sindsdien dus van de fietshelmbrigade ?
 
Terug
Bovenaan