fietsstoeltje

Vraagje, vanaf wanneer zijn jullie met de kleine gaan fietsen of van plan dat te doen.
Mijn zoontje is nu 4 1/2 maand en zit al stevig. zijn enigste probleem is hierbij dat hij zijn balans nog niet goed kan houden. Nou zou ik zo graag met hem willen fietsen maar ik weet niet vanaf wanneer je dat het beste kan doen. Al is het maar om even snel een boodschap te gaan doen. (scheelt namelijk een hoop tijd vergeleken met wandelen. ik namelijk geen auto)

Groetjes,
Carla
 
Oei, dat is toch wel wat snel hoor. Meestal kan je vanaf een maand of 6 gaan fietsen, mits ze goed kunnen zitten. De schokken die het kindje krijgt als je over de weg fietst zijn nog te hard voor het ruggetje. Ik zou er toch nog even mee wachten als ik jou was, wel vervelend voor je als je alleen kunt wandelen, maar het is wel het beste. Succes.
 
Ik zou inderdaad ook nog even wachten. Mijn zoontje zat ook al heel snel stevig en ging vanaf 6 mnd mee op de fiets, maar zelfs toen vond ik nog dat hij op de fiets al snel onderuit zakte. Hij hield z'n voetjes niet goed op de steuntjes en liet zich daardoor helemaal naar beneden glijden. Dat was niet echt fijn fietsen.....
Maar ik snap je wel, hoor. Eerst is dat wandelen nog wel leuk, maar als je op den duur merkt dat je alles alléén eigenlijk maar wandelend kunt doen, verveelt het een beetje, want je wilt ook wel eens even snel-snel...
Succes ermee!
 
Hoi,

Echt wachten hoor! Puur voor je kindje ik hoorde laatst 2x het verhaal van een moeder die met haar kindje was gaan fietsen 4 maanden en die kwam aan en had zo iets van o lekker gefietst en lekker in slaap gehobbeld. Helaas was het kindje overleden aan een gebroken nekje door de schokken die het nog niet kon opvangen.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hallo,
Nog even geduld,Ik heb mijn zoontjes met 8maanden op de fiets gedaan,als ze goed kunnen zitten met een rechte rug.Dat is het advies van het cb.[arts]
 
hoi carla,

ik zit ook met smart te wachten dat ik kan gaan fietsen met de kleine maar ja geduld hebben is een schone zaak. dus we moeten allebei nog maar even wachten. als het zover is dan hebben we veel plezier denk ik (weet ik wel zeker) groeten mirjam
 
Ik ben met Mara ook wezen fietsen heb een fietskar gekocht voor haar zo een voor achter de fiets met een mooie oranje vlag er op.

Door een extra gordeltje kon ze zo met haar maxicosi in het bakje en rijden maar. Nu maar hopen dat het weer wat beter word.

groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan