Fietsstoeltje

Ha meiden,

Onze zoon is 7,5 mnd oud. Hij kan inmiddels aardig zelfstandig zitten dus we willen ons gaan verdiepen in een fietsstoeltje. Heeft iemand tips waar we op moeten letten? Je ziet zo veel verschillende modellen en prijzen?

Al vast bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Kirsten
(mama van Storm)
 
Hoi,

Wij   hebben een fietsstoeltje van Bobike gekocht, mijn vriendinnen hebben die ook allemaal gebruikt en zijn er erg tevreden over dus zo ben ik ook voor de Bobike gegaan en ik moet zeggen, hij bevalt prima, hij zit stevig vast aan mijn stuur en ik heb hem aan de onderkant met een klein slotje vastgezet tegen diefstal in plaats van die pin waarmee je hem vast moet zetten.

Suc6 met je keus.
 
Hoi,

Mijn dochter is 11 maanden en sinds een paar weken fietsen wij met haar. Pas als ze ook zelf zitten is het officieel vertrouwd maar die discussie hebben we hier laatst gevoerd dat niet iedereen het daarmee eens is.
Wij kregen bij de meeste winkels Bobike als advies maar ik heb mijn dochter in verschillende zitjes gehad en ermee gefietst (van de buurvrouw, een vriendin etc) en ik kwam toch voor mijn meisje uit op een GMG. In een GMG zitten ze helemaal omringd door een stang en dat ziet er solide en vertrouwd uit en bij een Bobike niet. Dus als ze achterste voren wil zitten om iets goed te bekijken of eens bij haar voeten (punt van het windscherm!) dan zit ze nog goed in haar zitje. Ook is de stand van de Bobike iets achterover zodat ze lekker relaxed zitten. Mijn meisje weigerde daar aan toe te geven en ging kaarsrecht zitten (niet met haar rug tegen de leuning) en dan moest ik mijn dochter ondertussen vast houden tijdens het fietsen. Op de GMG zit een stuurtje zodat ze kan meefietsen en iets om handen heeft tijdens het fietsen. De Bobike kan je  makkelijk bevestigen met een klem aan je stuurpen. De GMG hang je aan je stuur en dan mag je geen aluminium stuur hebben. Mijn man en ik wisselen op werkdagen overdag van zitje en dat is heel eenvoudig. We hebben een stukje tape op het stuur geplakt zodat deze niet beschadigt. De prijs van de Bobike ligt iets hoger dan de GMG (65 tegen 55 maar dit verschilt per winkel). Daarbij komt nog eventueel een windscherm, dit was bij de Halfords 22,50. Zoals je ziet, een weloverwogen keuze en we zijn er erg blij mee. Succes.
 
Terug
Bovenaan