Fietsstoeltje

A

Anoniem

Guest
Gebruiken jullie al een fietsstoeltje voor jullie koters ?
Ik wilde vandaag voor het eerst met Milan gaan fietsen. Maar weet eigenlijk niet meer vanaf welke leeftijd de kids op de fiets mee mogen.... Milan is nu bijna 8 maand (nog 3 daagjes) hij weegt bijna 11 kilo.
Hij kan al best goed zitten.

Groetjes Jolanda

Hoi Jolanda,

Tijs is nu 9.5 maanden en wij gaan hem vandaag voor het eerst in een fietstoeltje zetten voor een klein stukje. Tijs kan inmiddels heel goed zitten. Wij hebben bewust zo lang gewacht. Op de fiets zitten ze immers niet stil, die beweegt constant en ze moeten dan ook hobbels e.d. opvangen. Wat wij verder gehoord hebben is, dat het verstandig is om te wachten tot de 9 maanden omdat dan de nekspieren bij de meeste kinderen pas goed genoeg zijn ontwikkeld om al die schokjes op te vangen.

Als jij denkt dat Milan's nekje inmiddels sterk genoeg is, dan lekker gaan fietsen. Als je twijfelt zou ik nog even wachten.

Groetjes,
mama van Tijs

Thomas mocht met toestemming van het CB al vanaf 7 maanden mee gaan fietsen! Maar ik denk dat jij dat als mama het beste in kan schatten of je al kunt gaan fietsen met moppie! toch?? Ik heb het wel een beetje opgebouwd, steeds wat langer, meer voor mijn gemoedsrust als voor hem want hijzelf vond het gelijk het einde!

-X- Marieke

Ik ben net terug van het fietsen en het was de moeite waard !! Milan bij mij voorop en Jorick achterop bij papa. Wat hebben die twee knulletjes genoten. Milan vond het echt spannend en leuk te gelijk, maar ik merkte wel dat hij Jorick steeds kwijt was. Hij keek dan echt om hem heen, zo van waar ben je nou en als Jorick dan weer in de buurt was dan moest hij toch lachen en kwebbelen. Was weer heel gezellig. We hebben ongeveer een 20 minuutjes heen gefietst en na de koffie weer 20 minuutjes terug, merkte wel dat terug toch wel zwaarder voor hem was dan de heen weg.

Groetjes Jolanda

Als Milan goed zelf kan zitten....lekker gaan fietsen! Ze adviseren een maximum duur van hoelang hij het zelfstandig zitten zelf volhoudt. En rustig opbouwen he!
Liefs Nelleke

Dat lijkt me ook zo leuk! Lekker fietsen met Sepje voorop.. Mn fiets incl. stoeltje staat al te wachten. Nu alleen Sep nog, die staat liever ipv lekker zitten..

Stijn net als Sep, staat wel maar zitten, ho maar, dan valt ie om... helaas nog niet op de fiets dus. Hopelijk tegen het einde van de zomer???

Geniet lekker allemaal!

Terug
Bovenaan