Fietsstoeltje

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen Meiden,

Ik begreep dat je je kindje pas mee op de fiets mag nemen als ze 9 maanden oud zijn. Nu zag ik dat je ook een maxi cosi fietsdrager hebt, wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Loesie

Ik heb hier geen ervaring mee, maar heb sinds kort een fietskar, waar de maxi-cosi in kan. Echt ideaal, de oudste kan achterop en de kleine in de fietskar!
Sil

Hi Loesie,

Dat is een steco drager. Ik heb er sinds kort 1. Ik vind het geweldig, lekker op de fiets, terwijl mijn kleine meid achterop zit. In de winkel zijn ze vrij prijzig (al was er geloof ik in Alkmaar een fietsenzaak die het voor 59 euro verzond), ik heb hem via marktplaats gekocht.

groetjes

Wij hebben sinds 2 weken ook een baby mee van steco via marktplaats gekocht. Ik ben er erg blij mee, maar ik heb wel gelezen dat je het niet moet overdrijven omdat babys de schokken nog niet goed kunnen opvangen.
De kleine meid vind het allemaal helemaal prima en we zijn dan met het mooie weer al een paar keer lekker wezen fietsen. Ook kan ik haar nu makkelijker van de opvang ophalen als mijn man haar met de auto heeft weggebracht.
Het is even oefenen met het erin en eruit krijgen van baby en maxi cosi. Ook is het belangrijk een goede fiets te hebben. Die heb ik nog niet, helaas, maar ik ben zoekende. Mijn huidige bagagedrager wiebelt gezelllig mee op het ritme, al maak ik me geen zorgen dat hij het houdt, ik wil toch iets meer stabiliteit.

Nog een tip: Ik heb een klein slotje door een bepaald gaatje heengehaald zodat hij niet zomaar gejat kan worden. Ook neem ik de elastieken los mee waar ik heen ga, zodat die er niet afgehaald kunnen worden en ik zonder elastieken zit.

groetjes Sophie

Hoi, hoi,

Ik heb ook een baby mee van Steco, ik vind het echt IDEAAL! Heb al vele verbaasde blikken en reacties van mensen ontvangen, zo kwam een maandje geleden een vrouw spontaan naast me fietsen met de melding dat ze zoiets nog nooit gezien had en wat een perfecte oplossing dat was! Ik fiets ook geen hele einden met mijn knulletje maar voor het kdv en de oppas en een tussentijdse boodschap is het perfect. Ik fiets wel voorzichtig hoor want dan merk je pas hoeveel hobbels en bobbels er in de wegen en fietspaden zitten en over drempels maar te zwijgen.

Groetjes,

Puk

Ook ik had gehoord over de baby mee op de fiets en hebben toen ook gekozen voor de maxi cosi drager. wij hebben via de Fietsfabriek (www.defietsfabriek.nl) de moederfiets gekocht (de pac max). Hierop kan de maxi cosi op de voorzijde van de fiest geplaatst worden en kun je je kindje goed in de gaten houden. Ze zit dan met haar gezichtje naar jou toe. Ook nog eens gezellig dus.

Wij hebben hem nu een maand en ik moet je zeggen. Wij halen hem eraf. Wij vinden het echt een miskoop. Misschien hebben wij het eerder in de gaten omdat we dus echt zien wat het met haar doet. Bij elk klein hobbeltje of bobbeltje in de weg, krijgt onze dochter enorme klappen. Al een keer terug gegaan naar de winkel, konden ze nog een bandje plaatsen zodat het minder zou zijn. Ik hou toch iedere keer mijn hart vast.
Wij willen niet dat ze nekletsel op gaat lopen. Dus halen hem er toch af.
Op asfalt is het heel goed te doen, maar in Den Haag zijn veel wegen bestraat met klinkers. Dat is echt een ramp.

wij fietsen nu gewoon met de draagzak op de fiets en voor ons allemaal is dat een heel stuk comfortabeler.

Misschien moet je het gewoon eens uitproberen?

Succes

Ik dacht dat juist een draagzak gevaarlijk zou zijn op de fiets?! Dan is je kindje toch veel kwetsbaarder?
Sil

Terug
Bovenaan