fietstoeltje

hallo allemaal,

ik ben een beetje aan het rondsnuffelen voor een fietstoeltje,en nu vraag ik mij af wat zijn jullie ervaringen:

zie namelijk dat er ook stoeltjes zijn voor kindjes vanaf 9 maanden die achterop bevestigd worden (ik dacht dat dat bij wat oudere kindjes gedaan werd)
zelf lijkt mij een stoeltje voorop gezelliger,voor mijn gevoel kun je dan makkelijker kletsen met je kindje en je kunt zien wat hij/zij doet.
maar is dat niet onhandig als je bijvoorbeeld je hand moet uitsteken,op den duur lijkt mij dit best zwaar worden aan het stuur namelijk.


groetjes Corien
 
Hallo Corien

Zelf heb ik een stoeltje voorop de fiets van het merk Bobike.

De eerste paar keer fietsen was een beetje wiebelig, je moet vooral wennen!

Ik ben zelf vrij onzeker dus daar lag het denk ik ook wel aan.

Nu fiets ik al zeker een 3/3,5 maand met mijn dochter en het valt allemaal reuze mee!

Alleen het op en af stappen is een beetje moeilijk, had eerst een puntzadel en die heb ik verwisseld voor een rokzadel en dat gaat al een stuk beter.

Ik heb toen gekeken voor een mamafiets, maar die waren schrikbarend duur, ook 2e hands maar goed het ligt maar net aan je zelf hoeveel je er voor uit zou willen geven.

Ik zou het gewoon doen!
Fietszitje voor is idd wat gezelliger voor je kindje, anders kijkt hij/zij ook maar tegen een rug aan!
En je kunt idd goed zien wat hij/zij doet!!

Je moet dan niet vergeten een windscherm te kopen!

Succes en fiets ze!

Liefs Sarah
 
Hoi,
Wij gaan ook voor een zitje voorop maar dan van het merk GMG omdat ze daar beter rechtop inzitten en armleuningen hebben en je ze niet altijd hoeft vast te zetten. En ze hebben een stuurtje, iets wat kinderen erg leuk vinden!!! Ze zijn even duur trouwens en je kan ook eens op marktplaats kijken want daar staan er heel veel op!!!
Veel fietsplezier!!!
Mar
 
Hoi,

wij hebben de bobike mini (voorop) en sinds deze zomer de bobike maxi (achterop)...
Onze nikki heeft dus 2,5 jaar lekker voorop gezeten, en nu dus achterop...ik had bij het op en affstappen geen problemen, ik heb een gazellefiets met een verlengde standaard, zodat ie iets stabieler staat...

Ik moet zeggen dat het onstabiel worden wel meevalt, maar dat ligt ook wel aan hoe zeker jij je voelt...wij fietsen bijna elke dag ( mooi weer dan ) 20 a 25 km, dus wen je er wel snel aan...

Succes en probeer het anders eerst uit bij de fietsenwinkel...

Groetjes Valerie
 
Terug
Bovenaan