Fietszitje met 7 maanden

Hallo moeders,

Mijn zoon is bijna 7 maanden en zit al los. Ik zet hem regelmatig in de box voor het raam en dan geniet hij van het uitzicht en zit soms wel een uur rechtop, heerlijk te spelen en naar buiten te kijken. Als hij ligt rolt hij nog niet om. Ik heb een fietszitje gekocht en vraag mij af of het wel verantwoord is om hem al mee te nemen op de fiets voor een ritje van 15 a 20 minuten. Het is wel een stevig zitje en als ik hem erin zet dan ziet het er allemaal heel stevig uit.
Wie kan mij advies geven?
 
Ik heb eens ergens gelezen, dat als je kind stevig kan blijven zitten (en dat is bij jou dus het geval) het mee kan in een fietszitje. Maar je moet er wel om denken (stond er ook bij) dat je het langzaam aan opbouwt. Dus misschien eerst even zo'n 10 minuten en kijken hoe het gaat. Maar als ik jou was zou ik het zeker doen! Zelf heb ik een dochter van 6 maanden, die ook zit (maar nog niet zo stevig als die van jou) en ik kan niet wachten tot ze stevig genoeg blijft zitten, zodat ik haar mee kan nemen op de fiets!
Fiets ze! groetjes, Karin.
 
Hallo,
Mijn zoontje zat met 7 maanden op de fiets en vond het geweldig. Vooral omdat het afgelopen zomer prachtig mooi weer was. Zoonlief genoot er ook van alleen je moet inderdaad eerst korte ritjes maken. Ze doen erg veel in drukken op en zijn erg moe na die eerste ritjes op de fiets en fysiek is het erg vermoeiend, maar ga vooral lekker fietsen als je zoontje goed kan zitten.
groetjes Sandra
 
Volgens mij kan het ook wel hoor. maar bedenk dat het nog wel heel vermoeiend is met ale hobbels en zo, voor het ruggetje. Ik zou echt met 5 minuutjes beginnen en dat langzaam opbouwen.
Veel plezier! Ze kijken hun ogen uit he, op de fiets?

Groetjes, Cornelie
 
wat een bijdehandje leuk he .
Ik kan me voorstellen dat je het graag wil maar controleer eerts even bij hem of hij zichzelf kan corrigeren als je hem een klein deuwtje geeft.
en bouw het rustig op ongeveer 5 a 10 minuutjes is lang zat voor ze.
Ook kan je het oefenen met de wandelwagen recht op zetten en wandelen dan oefen je het ook goed voor de rug.
Heel veel fiets plezier met hem en geniet van hem.
Gr angelique
 
Wat het zitten op een zitje iets steviger maakt is om op de voetstepjes rubberlaarsjes te zetten. Klinkt misschien heel erg raar maar dan kunnen ze met de beentjes niet aan de slinger en blijven ze beter zitten.

Groetjes Mirela MV Dion 3 1/2 Pascal 4 mnd
 
Hallo,

Mijn schoonzus is fysiotherapeut en die gaf mij de volgende tip om te zien of je kindje sterk genoeg is om in een fietsstoeltje zitten.
Laat je kindje vrij zitten (op de grond of in de box), als je dan zijn of haar naam roept of je maakt een geluidje en je kindje kan omkijken zonder zijn evenwicht te verliezen kun je beginnen met kleine afstanden van ongeveer 5 minuten. Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden oud en ook ik kan bijna niet wachten totdat het wat mooier weer wordt, zodat wij ook lekker kunnen gaan fietsen.

Veel succes,
groetjes Priscilla
 
Terug
Bovenaan