Fietszitje

<p>Hoi dames,</p><p>Onze kleine dame is ondertussen alweer bijna zes maanden. En met mogelijke black friday deals in het vooruitzicht was ik alvast even aan het nadenken over fietszitjes.</p><p>Wanneer wisten jullie dat je kleine toe was aan het zitten in het stoeltje? Moeten ze echt zelfstandig kunnen zitten?</p><p>En waar let je op bij de aanschaf?</p><p>Bedankt alvast :)</p>

Wij hebben geprobeerd te fietsen met 6 maanden en toen kon ie nog niet zelfstandig zitten was geen succes. Zijn ook snel gestopt. Nu met 8 maanden gaat ie zelf zitten en zou het wel kunnen. Wij hebben een bobike zitje 

Ik ben gaan fietsen toen ze zelf kon zitten. Niet dat ze zelf tot zit kon komen, maar gewoon, zonder hulp zitten. En dan eerst korte stukjes zonder hobbels. Echt niet doen voordat je kind kan zitten, heel onverstandig. De romp moet het kunnen hebben. Alle stoeltjes in nl zijn volgens mij prima, dus kijk gewoon wat je mooi vindt. Ook tweedehands is er veel te krijgen.

Ik heb gewacht tot de kids zelf tot zit konden komen. Het is anders echt nog een veel te zware belasting voor het ruggetje. Dus reken op een maand of 8 a 9. Ik heb een Yepp Thule Nexxt Mini. Vooral de sluiting hiervan vind ik erg fijn, werkt met magneten.

Ik heb de zitjes van yepp, ben erg tevreden. Kijk hoe het zitje aan je fiets gemonteerd kan worden. Ik heb een verstelbaar stuur en dan past het niet zomaar.

Hier ook yepp. En inderdaad pas gaan fietsen toen ze zelfstandig kon zitten. En dat ook echt even vol hield. Hier ook zo rond de 9 maanden, toen kon ze wel zelf tot zit komen en een half uur zitten. En ik gebruik altijd een helm , ben al een paar keer gevallen over natte bladeren en ijs dus erg fijn 

Thanks allemaal! Dus niet echt 'practische' dingen waar jullie op letten. Dan gaan we gewoon voor het mooiste stoeltje ? (waar ze idd pas over een tijdje in gaat)

Terug
Bovenaan