Fijn die nieuwe regels voor gastouders in 2010

Hoi allemaal,

Ben vandaag voor het eerst van mijn verlof aan het genieten, krijg ik een telefoontje van mijn gastouder. De regels zijn per 2010 veranderd wat ook inhoudt dat gastouders geen 6 maar 5 kinderen mogen hebben per dag. En ja hoor laat ik, nou ja mijn kindje, in februari nummer 6 zijn!! Dus nu moet ik in deze tijd maar iets anders zien te regelen. Vooral erg fijn als je nu al weet dat de wachttijden hier bijna 2 jaar zijn! Kinderdag verblijf begin ik al helemaal niet aan dat vind ik echt 3 keer niks. Dus nu op zoek naar een gastouder die net zo soepel is en op een lijn ligt als mijn 'oude gastouder'.Best vervelend als je daar al 4 jaar over de vloer kwam. Dacht alles goed te hebben geregeld krijg je dit op je bord en weg is het relexte gevoel.

Dus voor degene die ook al een gastouder hebben, vraag ff na hoe het zit want voor je het weet is je baby nummer 6 en kun je het vergeten.

Gr

Hoi!
Ik vind het in principe wel een goede beslissing. éen volwassenen kan toch niet op 6 kids tegelijk passen? Zo wordt je kindje wel beschermd tegen allerlei gevaren e.d...

Hoi allemaal,

Op een kinderdagverblijf zitten er ook 6 kinderen op 1 begeleider, dus zo gek is dat niet.
Baal er alleen ontzettend van omdat ik inderdaad ook niemand hier in huis wil want dan is je kind nog steeds alleen, dus geen andere kinderen om hem heen en kinderdag verblijf ben ik gewoon geen fan van. Duimen op een ander gastoudergezin die ook aan de eisen voldoet als mijn 'oude' gastoudergezin kon doen. Even afwachten heb maandag een gesprek

Hi,

Maar ik neem aan dat je dit voor een gastouderbureau doet? Kunnen zij je niet helpen met het zoeken van een geschikte gastouders? Bij ons op het kdv hebben ze ook een "afdeling" gastouderopvang. Misschien is dat bij jullie ook? Gaat je kindje toch niet naar een gastouder, maar ben je toch "verzekerd" van goede opvang.

Wij hadden eerst ook gastouders: opa en oma's. Maar die werden steeds ziek en konden we zelf naar vervanging zoeken. We hebben dus uiteindelijk wel voor 3 dagen kdv gekozen en vinden dat erg fijn. Ik zou zelf nooit meer zelf een gastouder zoeken, maar wel via een organisatie.

Succes... en geniet toch een beetje van je vrije dagen!

Gr. tAmara.

Hallo, het word volgend jaar allemaal nog ingewikkelder.
Oppasmoeder doe ik er ook bij.
Alleen krijg ik niemand vanwege onze hond.
Pas nu al heel lang op mijn broertjes dochtertje...
Nu even niet omdat mijn schoonzus geen werk meer heeft.
Maar goed waar het nu om gaat.

Je bent verplicht om een EHBO- cursus te volgen.
Bij ons was dat 3 avonden van 19:00 tot 22:00 uur.
En vanaf volgend jaar is iedereen verplicht om een opleiding te volgen.
De ministers (of wie daar maar over gaat!) weten nog niet of het een opleiding of een cursus gaat worden.

Opleiding duurt 8 maanden.
En de gastouderbureau weet ook nog niet of het vergoed gaat worden...
Nog veel onzekerheid daar over maar dat het verplicht word voor 2011 is zeker.

Wou het eerst wel doen, maar bij nader inzien...
Ben in Januari uitgerekend, weet niet hoelang mijn herstel duurt.
En dan 8mnd een opleiding...(moet ik zelf ook voor oppas zorgen met 2 kinderen)
Zelf betalen is er helemaal niet bij als het maar bij een kind blijft.
Dit is voor mij niet gunstig.

Voor iedereen die hier mee te maken heeft, laat je er goed over informeren.
Voordat je straks voor verrassingen staat...!

Veel suc6, Natasja

Terug
Bovenaan