Fijn zo'n oom...

Soms heb je van die momenten dat je achteraf denkt..had ik het maar niet gedaan...

Zo had ik naar mijn ouders een kerstkaart gestuurd en daar ingezet aan het eind van de kaart "veel liefs van ons 3". Nu was toevallig een oom bij mijn ouders langsgeweest en laat die nou alle kerstkaarten bij mijn ouders hebben gelezen. (Hoe daar daar uberhaupt de tijd voor heeft gevonden is mij een raadsel, maar goed.) En je raadt het al..ook onze kaart gelezen en natuurlijk moest hij dat ook tegen mijn ouders zeggen. Dus die schieten in de stress, laten hem beloven tot de kerst zijn mond te houden want dan wilde ik het zelf aan mijn familie vertellen. En hij belooft mijn ouders dan ook niets te zeggen.

Goed, twee dagen later krijgen mijn ouders een mail van mijn tante met felicitaties. Dus mijn ouders begonnen elkaar haast te verwijten of ze iets verklapt hadden, maar geen van beide had dit gedaan. Mijn oom dus... En nu krijg ik gisteren een kaart van een nichtje met felicitaties..weer mijn ouders niets gezegd en dus mijn oom....

Nu ga ik zondag naar mijn oma, waar heel de familie aanwezig is om dus bekend te maken dat oma overgroot-oma wordt na 6 jaar geen achterkleinkinderen en dit is misschien haar laatste keer kerst. En nu is dus waarschijnlijk de verrassing om zeep dankzij...jawel...mijn oom...

Dus nu heb ik een beetje een baalmomentje. Had ik maar nooit iets in die kerstkaart geschreven....

ah wat jammer he zulke mensen..ik begrijp dat niet hoor dat iemand anders het nieuws zo nodig moet doorvertellen.

Mijn moeder is normaal ook een wandelende Telegraaf, maar deze keer heeft zij netjes op groen licht van ons gewacht, dus ze kan haar mond gelukkig wel houden als t nodig is...

Ah meid, ik hoop dat er toch nog mensen spontaan en enthousiast zullen reageren op jullie mooie nieuws!

he jakkes irritant als mensen hun klep niet kunnen houden, kan me voorstellen dat je daar even van baalt.
Maar duimen dat oma toch nog niets weet, dan is het misschien nog een beetje leuk om het haar te vertellen
knuffels Jacqueline

Owh dat is echt lelijk! Je wil het zelf vertellen. Wij hadden netjes gewacht en alleen mijn zus en mn vriend zn ouders en zus wisten het. En toen had zn zus het aan zn oma verteld, terwijl wij de volgende dag het gingen vertelle! Ik had echt zoiets van hallloooo is ons nieuws, maar ja wel schattig zn oma dacht dat we t pas net wisten omdat we niks gezegd hadden. Maar ja niet leuk als mensen het voor je vertellen! (Tenminste aan andere die je t echt zelf wil vertelle) hoop dat je oma nog van niks weet! X

Nou voor oma was het gelukkig wel een verassing. Al vond ik het niet echt enthousiast reageren, in vergelijking tot mijn tantes dan! Die vonden het heel erg leuk, en zaten mijn moeder gelijk te pesten dat ze voor haar 50e oma word. hihi! Mijn oom had besloten om toch maar een paar dagen vakantie te nemen met de kerst, dus daar heb ik niets tegen kunnen zeggen...

Terug
Bovenaan