fijne baas!!

Hallo,

Ik had een topic geopend over dat de vermoeidheid toe begint te slaan. Ik weet dat je als zwangere recht hebt op extra pauze. Nu had ik bedacht dat het wel wat relaxter zou zijn om dat uurtje aan het eind van de dag op te nemen, zodat ik al wat dingetjes in huis kan doen voordat de kinderen thuis komen en het dan niet nog eens 's avonds moet doen, terwijl ik dan echt bekaf ben.  Ik met een knoop in mijn maag naar mijn leidinggevende.

Wat denk je wat hij zei???

Ik moest het maar doen zoals ik denk dat het beste voor me is. Kortom al ga ik nog maar halve dagen werken, dan vind hij dat ook goed. Als het niet meer gaat, dan niet en daar kan je niets aan veranderen zei hij. Gelukkig is mijn werk goed op te vangen door de mannen hier (ik zit met 3 mannen op de afdeling), dus dat zal wel schelen.

Als er begrip is voor je situatie, dan wil je er ook meer voor terug doen, dus ik hoop dat het bij dat ene uurtje kan blijven tot mijn verlof. Bij mijn vorige werkgever was dat wel anders en dat werkt wederzijds door.

Ik heb hem nog net geen zoen gegeven, maar ben erg blij met zijn reactie. Het geeft me een goed gevoel dat ik het op mijn eigen tempo kan doen tot mijn verlof. Nog 6 weken en 1,5 dag werken en dan begint mijn verlof, dus dat moet wel vol te houden zijn op deze manier. Er is toch wel een last van mijn schouders afgevallen.

Groetjes Paula

Nou dat is zeker een fijne baas. Leuk om te lezen dat het dus ook nog zo kan ipv die mensen die helemaal niet met je meedenken.
Maak er lekker gebruik van zou ik zeggen.

Je laatste dag wel even lekker trakteren op een taartje. Dat verdiend deze baas wel!

Hoi Paula,
Lekker dat je een uurtje eerder naar huis kunt! Ik werk inmiddels bijna 2 weken halve dagen. Erg lekker! Ik kan rustig thuis komen. Rustig een tijdje gaan slapen of lezen of doen waar ik zin in heb en dan op mijn gemak én met weer wat meer energie aan het eind van de middag mijn kinderen van de opvang halen en er voor ze zijn. Ik had er ook voor kunnen kiezen een uurtje eerder naar huis te gaan, maar werk op een dagverblijf met gehandicapte kinderen, dus dan zou ik mijn collega's zonder hulp achter laten. Nu werk ik toto 13 uur en kan er vanaf 13 uur een inval komen. Voor beide partijen prettig dus!
Mijn zus is bedrijfsarts en die vertelde dat er nieuwe richtlijnen zijn voor de "omgang" met zwangere vrouwen. Volgens haar zijn het goede richtlijnen. En voor je baas maakt je ziekmelding tijdens een zwangerschap niet uit, een zwangerschapsgerelateerde ziekmelding kost hem geen geld. In tegenstelling tot een "normale" ziekmelding. Je bent alleen verplicht om je zwangerschapsverlof 6 weken voor de uigerekende datum in te laten gaan (ipv dat je de keus hebt tot 4 weken ervoor door te werken) maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat ook zeker wel van plan was (9 weken zelfs incl. 3 weken vakantie!!!)
Groetjes, J

Hoi Paula,

Wat fijn dat je baas zo reageert!
Ik werk inmiddels ook halve dagen (omdat ik last kreeg van mijn stuitje) en mocht ook andere tijden gaan werken, (werk normaal van 8-16.30) nu werk ik van 9-13.00 en dat gaat prima.
Ik ga meteen naar huis, eet een broodje en ga een uurtje of 2 naar bed. Zo kan ik het goed volhouden en om een uur of 16.30/17.00 mijn andere twee kinderen bij oma en opa ophalen.
Het is wel heel fijn hoor als je baas en collega's zo goed reageren, helaas is het bij ons op de afdeling mega mega mega druk dus ik heb wel een gevoel dat ik mijn andere collega's ermee "opzadel"... ook omdat er nog een andere collega halve dagen moet werken ivm haar rug en een ander helemaal niet meer mag werken ivm op de loer liggende burn out....
Nou ja we zien wel... als het goed is is er versterking onderweg...

Groetjes en denk goed om jezelf!
Kirsten

Hoi Paula!

Fijne meevaller, leuk dat je baas zo reageert! Ik heb compleet t tegenovergestelde...
Ik voel me heel goed (t.o.v. m'n vorige zwangerschap), en op m'n werk heb ik t veel 'rustiger' dan thuis met m'n smurfjes. Officieel gaat een maand voor de datum m'n zw. verlof in (dan krijg  je een uitkering, veel minder dan m'n salaris). Met een briefje v.d. gyn. kan je ook al 'ziek' zijn en die uitkering krijgen. Dit was m'n vorige zw.sch. het geval, de laatste 2en een halve maand platgelegen...
De manager wil me  de maand aug. (hoogseizoen) echt niet laten gaan. En de slimmerik weet dat ik t thuis met 2 kleintjes drukker heb dan m'n receptiejob,max. 2 echt drukke dagen in de week. Ik heb m alleen gezegd dat ik blij ben als alles zo voorspoedig loopt als nu en dat ik heus wel WIL werken de maand aug. mits ik me goed voel. Anders is t doei! De wet ondersteunt me... Ach... en dan begin ik pas in april weer!!!!
Verder alleen maar voordelen hoor die dikke buik hier! Gister bij de bank (helemaal vol wachtende mensen met nummertjessysteem) mocht dikkebuikmevrouw meteen vooraan!!!! En bij een andere officiele instantie  was ik een belangrijke papier vergeten, maar ik werd toch geholpen omdat ik zwanger ben! Ik hoef nooit meer te wachten in een rij!
groetjes,Priscilla  

Terug
Bovenaan