File American en Borstvoeding??

Hallo dames,

2,5 week geleden ben ik bevallen van mijn eerste kind en ik geef borstvoeding. (voor zover het op gang is want ik vul af en toe aan met kunstvoeding)
Nu ben ik erg gek op file american maar uiteraard heb ik dat tijdens mijn zwangerschap niet gegeten. Ik ging er vanuit dat wat je tijdens je zwangerschap niet mag eten je tijdens het geven van borstvoeding ook niet mag eten. Echter...de lactatiedeskundige die hier vanochtend was zei dat dit een heel ander lichamelijk systeem is en je als je borstvoeding geeft gewoon file mag eten. Ondanks dat zij dit zegt vind ik het toch nog eng om te doen. Wat weten jullie hierover??

gr.Ing

Hoi Inge,

je mag als je borstvoeding geeft gewoon filet eten. Ik zou er alleen geen uien of peper overheen doen, omdat je kleine meid daardoor darmkrampjes kan krijgen. Ik heb het na de geboorte van de oudste ook van de kraamverzorgster gekregen. Nu ben ik al een aantal jaar vegetarier en eet het dus niet. Ik zou zeggen, geniet ervan!!!

Groetjes van Marloes

hoi ,
Ja hoor, mag je gewoon eten!
uien,sinaasappelsap en gekruid eten kan darmkrampen veroorzaken. Maar dat is natuurlijk per baby verschillend. Eigenlijk moet je het gewoon uit proberen, doe ik ook, en ik moet zeggen Emma heeft weinig tot geen krampjes. Ik drink wel dagelijks 2 kopjes venkelthee en geef soms cinababy als ik het niet vertrouw.

Succes, een eet smakelijk van je broodje filet american

Groeten Marieke, moeder van Emma 3 juni

Hoi,Eingelijk ben ik van het najaar 2006, en was even mee aan het lezen.   je mag eigenlijk alles eten wat je maar wilt, je kunt het beste zelf uitproberen waar je kleine last van heeft. Ikzelf heb altijd gewoon alles gegeten. Mijn vk zei altijd, alles wat je in je zwangerschap gegeten hebt, kun je gewoon door blijven eten. mbt kruiden, kool, koffie ed. Alcohol word wel nog afgeraden, maar af en toe 'n glaasje wijn kan heus geen kwaad hoor.Als je vragen hebt over borstvoeding kun je altijd tercht op www.borstvoedingsforum.nl daar kun je echt met al je vragen terecht, en er is altijd iemand die je verder kan helpen. Zelf heb ik nu 3 kids, en de oudste 2 heb ik 11 maanden gevoed. Thijs is nu 9 maanden, en krijgt nog 5 voedingen per dag. Ik wens je heel veel succes met voeden, het is en blijft heel erg mooi om te kunnen doenGroetjes Wendy

Terug
Bovenaan