File :-(

Hello,

Hebben jullie vandaag in de krant gelezen over de bermbranden die gisteren op verschillende plaatsen in het land woedden? En die vooral op de A12 een enorme file hebben veroorzaakt?
Nou, DAAR STOND IK MET ISA DUS IN!!!!

Ik ben om 14.30 u uit Apeldoorn vertrokken ri Utrecht. We waren samen wezen logeren bij mijn ouders in Apeldoorn (mijn vriend moest helaas werken). Toen ik Barneveld naderde zag ik de filelichten al knipperen ri Hoevelaken en Amersfoort. Omdat ik geen zin had in file ben ik er bij Barneveld afgegaan. Ik dacht, dan rij ik via Veenendaal naar Utrecht. Richting Veenendaal (A30) begon Isa enorm te huilen achterin haar maxi cosi. Bij Veenendaal dus naar de Mac Donald gegaan om even een appelsapje te halen en even wat te drinken met Isa zodat ze weer wat rustig werd. Dat gebeurde gelukkig ook.
Maar toen, ik draaide de A12 op en het was meteen al stapvoets rijden. SHIPSSSS!!!
Ik de fileinfolijn gebeld en schrok me helemaal rot. Alleen maar file tussen Veenendaal en Driebergen. OOOOOOHHH, wat erg!!! We hebben er 45 minuten over gedaan tot de afrit van AC Veenendaal en tankstation. Ik denk, alles beter dan in de file stil staan en geen kant op kunnen! Het was stampend vol op de parkeerplek!
Gelukkig had ik nog wat luiers bij me want Isa kreeg er prompt 2 poepbroeken van! Maar met een ligaatje en een beetje appelsap kom je niet heel ver dus ik Isa in de Quinny-buggy gehezen en naar het AC restaurant gelopen (aan de overkant van de snelweg). Daar heeft Isa een half broodje en een aarbeienyoghurtje gegeten. Want ja, ik had natuurlijk geen potje met warme hap bij me, het was de bedoeling om gewoon thuis te eten! Maar alles ging er prima in. Ik zelf kreeg geen hap door mijn keel van ellende.
Toen terug naar de parkeerplaats. Daar sta je dan; met een klein kind, je hebt leuke paasdagen gehad, wilt lekker naar huis maar je ziet de auto's op de snelweg stil staan en hoort her en der geruchten dat het nog wel een paar uur kon duren.
Ik heb een beetje zitten spelen met Isa en haar lekker voorin bij mij in de maxi cosi gezet. Slaapzakje voor het raam gehangen tegen de zon.
Al met al zijn we ruim 3 uur van de snelweg af geweest. Toen besloot ik toch maar te gaan, ik zag wat beweging in de file op de A12 tja, je moet toch een keer!
Gelukkig kon ik tot Maarsbergen vlot doorrijden en ben ik daar de snelweg afgegaan (verderop op de A12  stond alles weer muurvast en nog 11 km file!). Binnendoor via Woudenberg en Zeist de A28 ri Utrecht opgegaan. Ook daar langzaamrijdend verkeer ivm meer mensen die omreden. Maar gelukkig was het toen nog maar een klein stukje naar Utrecht.
Om 19.30 u is Isa in de auto in slaap gevallen. Ze kon de slaap niet meer tegenhouden, arm droppie!
Om 20.00 u waren we thuis. We hebben dus 5 1/2 uur gedaan over een afstand waar we normaal zeg maar een uur over doen!!!
Ik heb Isa rechtstreeks in haar bedje gelegd thuis, ze werd maar heel even wakker maar sliep gelukkig meteen verder.

Ik leg dus vanaf nu een "noodgevallen"-tasje in de auto met spulletjes die je in dit soort gevallen maar beter bij je kunt hebben. Je weet het maar nooit!

Grtz. Poppetje71

Ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen (hoe zo de emoties zitten nog hoog). Wat moet jij je ellendig hebben gevoeld zeg. En die arme, arme Isa. Ik rij zelf ook regelmatig die kan op, en al die wegen die jij beschrijft en de 'vluchtroutes' ken ik allemaal dus het komt me zeer bekend voor.

Annemieke

Annem,

Ik heb ook echt een potje zitten janken op de parkeerplaats hoor! Je voelt je idd zó verschrikkelijk ellendig, alleen en moet je dan voor je kleintje goed houden. Leve de mobiele telefoons; ik heb heel veel gesmst en gebeld en zo werd me moed ingesproken!

Liefs Poppetje71

Jeetje wat een ellende zeg, een domper na een leuk weekend!!!
Goed dat je van de weg af bent gegaan met Isa, dat lijkt me iets relaxer dan in de file stilstaan.
Ik rijd zelf erg weinig en zou absoluut in paniek zijn, goed idee om in ieder geval altijd een noodtasje mee te nemen.

groetjes Danielle.

Terug
Bovenaan