filet american

Hoihoi Dames,..

Ik heb even een vraag..

Heeft iemand van jullie tijdens de zwangerschap weleens filet american op?
Kan dit kwaad?? Ik heb het nog niet gegeten sinds ik zwanger ben, alleen ik hoor van de één dat het totaal geen kwaad kan terwijl de ander juist zegt dat het super veel kwaad kan.
Graag jullie advies.

Liefs Maaike

Ik ben zelf gek op file american maar ik weet dat je het niet mag tijdens je zwnagerschap dus eet ik het niet. Het is rauw vlees en daar kun je een toxoplasmose besmettring van oplopen hier hoef je zelf niks van te merken maar je baby wel, hoe groot deze kans is weet ik niet precies.
Ik zou het dus niet eten omdat ik het mezelf niet zou vergeven als er iets met de baby zou zijn.

Groetjes

Hoi Maaike,

Ik heb het nooit gegeten tijdens mijn zwangerschap.Filet american is rauw vlees en daar gaan snel bacterien in zitten. Een van de dingen die je kunt krijgen van filet american is toxoplasmose. Die bacterie zit trouwens ook in poep. Van mensen maar ook van dieren. Daarom moet je tijdens je zwangerschap ook geen kattebak verschonen en je moet met handschoenen aan in de tuin werken. Wat de verschijnselen zijn van toxoplasmose weet ik eigenlijk niet.

Succes,
Ik hoop niet dat ik je bang heb gemaakt. Sorry.
mama1977.

Hoihoi,

Bedankt voor jullie advies.
Ik heb nog geen filet american gegeten maar ik vroeg het me af, vooral nu de feestdagen eraan komen is dat wel iets wat vaker op een hapje uitgedeeld word, dus dan weet ik dat ik het niet moet nemen.

Liefs Maaike

Hallo!!

Wilde toch even reageren.
Ik ben echt verslaafd aan filet american en ik at iedere week wel rauw gehakt als ik mn pasta stond te koken. Ik weet dat het erg schadelijk is voor de kleine, dus nu even niet...

Maar bij mn oudste heb ik de eerste 3 weken om de dag wel filet american gegeten. Toen wist ik zelf nog niet dat ik   zwanger was. Hij heeft er niks aan over gehouden! Dus als je toevallig een toastje zou eten, kan dat geen kwaad.
Ik weet dat ik het niet bij een toastje kan laten, dus ik blijf er wel vanaf!!

Nog 6 weken te gaan.. of iets korter/langer en dan halen we het weer in huis!!

Gr Antoi (34w1d)

Aaaargh, ja hoe vreselijk dat we dat nu niet mogen eten... Ik doe het dus ook niet, maar de persoon die op kraamvisite komt met een broodje filet americain neem ik op in mijn testament!

Hahahahahaha, ik moest echt even lachen over dat stukje dat je iemand in je testament zou opnemen alstie tijdens je kraambed met een broodje filet american zou aankomen haha! Prachtig!

Ik heb mezelf er maar bij neergelegd en ik neem het zekere voor het onzekere, en ik kwijl nog wel 5 maanden door haha, wil het risico niet nemen, kijk de kans dat je misschien er ziek van word of je kindje is misschien nog niet zo groot, maar stel je voor het gaat wel fout dan zou ik het mezelf noooit kunnen vergeten. Wat is tenslotte 9 maanden op een mensen leven?

Ik ben al aan het aftellen wanneer ik me weer kan herenigen met mijn pistoletje met filet american en uitjes zonder peper en zout...

Liefs Maaike en bedankt voor de reacties dames!

Hoi hoi,

Ik zou zeggen, niet eten, het kan echt kwaad. Het advies om een toastje te nemen, omdat het bij haar (antoi79) niks heeft gedaan, vind ik een beetje vreemd. Diegene heeft geluk gehad en bovendien staat de bloedsomloop van een kindje de eerste 2 weken van de zwangerschap nog niet in verbinding met die van jou. Waarom zou je het risico nemen? Gewoon 9 maanden geduld en dan kun je je er helemaal rond aan eten!!!

Liefs Jolie
32 weken en 1 dag zwanger

Terug
Bovenaan