filmen

hey meiden. even een vraagje.

ben nu in verwachting van de 2de. De eerste bevalling is super verlopen en ik maak me totaal geen zorgen over deze.
Maar er is 1 ding wat aan me knaagt : hoe is mijn zoontje eruit gekomen ???
Laatst zag ik een bavalling op tv. Ik weet zeker dat het bij mij niet zo gegaan is (mijn man verzekerde me dat het precies zo uitzag). Ik heb de hele bevalling mijn ogen dicht gehad, vond ik prettig zo. Ze hebben wel gevraagt of ik met een spiegel mee wilde kijken maar daar stond mijn hoofd toen echt niet naar.
Nu wil ik eigenlijk de bevalling filmen. Niet voor het grote publiek maar voor mezelf.
Ik wilde bij de eerste er niemand bij hebben en nu ook liever niet.
Heeft iemand nog tips hoe ik de bevalling kan filmen ?????

Ik wilde de camera op een stafief zetten en gewoon laten lopen. Maar een vriendin wees me erop dat de verloskundige er dan de hele tijd voor kan staan....
ik weet niet of ik mijn man laat filmen. Bij de eerste heeft hij mijn hand vast gehouden. Was niet echt nodig maar ik weet niet hoe ik reageer als hij niet naast me staat.
Ik denk niet dat ik via een spiegel kan of wil kijken, maar ik wil het nu echt een keer zien hoe zo'n baby eruit komt...gek hé.

dus iemand met tips ???

Kom zelf van het juni forum, maar bij mijn oudste 2 dochters hebben we de camera op een tafeltje (of statief kan natuurlijk ook) gezet, waarbij mijn man het schermpje naar zich had toegedraaid om het zo in de gaten te houden.
Ik had bewust gekozen om het via de zijkant te filmen en was er later wel blij dat we het gedaan hadden. We hebben het echt voor ons zelf gehouden. Mijn 1e bevalling was zo snel gegaan, dat ik het toch wel prettig vond om het terug te zien. En als je van de zijkant film, staat er in principe niemand voor. Ik hoefde ook geen spiegel tijdens de bevalling, en zo wilde ik ook niet er echt op mijn onderkantje werd gefilmd.
Vond het ook goed zo.
Succes!

hey hey

bij onze eerste bevalling hadden wij de camera op een statief aan de zijkant gezet.. en dat was best goed te doen.. alleen ik moet wel zeggen dat je de bevalling zelf niet zo mooi zag als dat ej die wel op tv ziet... je zag hem der niet echt uit komen omdat het toch van de zijkant gefilmd is... en ik wilde eigelijk net als wat je op tv zag bij de bevalling... ook zien of dat zo was dus toen ik voor de tweede keer moest bevallen hadden wij gevraagd of mijn zus de bevalling wilde filmen... dat heeft ze heel mooi gedaan eerst dacht ik ook van nou iemand der bij in die kamer gaat hem ook niet worden maar ik moet zegggen dat mijn zus der zelf heel afzijdig hield dat je echt niet merkte dat ze in de kamer aanwezig was... sterker nog af en toe moest ik zelfs vragen of ze niet was flauwgevallen hahah... dus dat was eigelijk heel goed tedoen om er iemand bij te hebben die het allemaal filmt... mijn man had daar geen tijd voor en zo stond hij zelf ook nog een beetje op de film ... ook niet onbelangrijk denk ik... moet zeggen dat het een geweldig mooi gezicht was om te zien hoe dat kleine koppie geboren werd...
ik heb der geen spijt van gehad dat ze dat heeft gefilmd en die film was dan ook eigelijk alleen voor ons verder hebben we hem nooit laten zien aan iemand... puur eigengebruik zal ik maar zeggen..

als jij nou echt zo graag wil weten hoedat der uit zie
doe het dan gewoon!! wie weet is dit wel je laatste bevalling en heb je er dalijk heel veel spijt van dat je het niet heb gezien of gedaan... en als je het heb gefilmd kn je het altijd weer wissen na dat je het zelf heb gezien als je niet wil dat iemand dat verder ooit te zien krijg.. wat ik ook wel leuk vond op de film om te zien dat er zo veel om heen gebeurt wat me tijdens de bevalling was ontgaan... en je dat op de film in eens terug zag was erg leuk...

wat je ook beslist.. succes!

liefs shirl3

Bij mij heeft de kraamverzorgster foto's gemaakt. Vanaf het moment dat het eerste haar te zien was. Ik vind een film zo confronterend, die foto's deden me al weer huiveren... dus als je twijfelt over filmen... vraag de kv om foto's te maken!

Mijn vriend wil ook filmen, weet niet of iker zo blij mee ben. Denk ook niet dat ik de film a delen met familieleden, en om er zelf na te kijken lijkt me ook net echt leuk om alle details op een groot scherm nog eens terug te zien.......heb liever fotos, en daar heb ik minder moiete mee om die te laten zien...

en trouwens mijn vriend denkt dat hij de beste fotograaf en film maker is en ZOOMT op dingen waarop ik liever had gehad dat het niet zo was.... een paar weken geleden had hij ook super verkeerde fotos van me gemaakt buik en zo, is geindigd in een huil buil en daarna heeft hij ze wel op de juiste manier genomen dat ze echt geweldig waren......
Maar ja als ik aan het bevallen ben , dan denk ik dat ik geen tijd heb om meneer te instrueren. Hehehe... mannen....

oooo de film is apsoluut niet voor het grote publiek.
Het is eigenlijk alleen voor mij (en mijn man een beetje). Ik wil zelf zien hoe ik mijn kindje te wereld heb gebracht.
Aangezien ik in het zieken huis wil bevallen is er nog geen kraamhulp. Ik zal het moeten doen met mezelf, mijn man, de verloskundige en misschien weer een assistent. Ik denk niet dat ik 1 kan missen om foto's of zo te maken.

Met dat inzomen vond ik wel grappig.
Ik had bij de eerste ook gezegt dat ik apsoluut geen foto's wilde van alles wat zich onder de navel bevond. Daar heeft mijn man zich goed aan gehouden totdat ik opeens een foto van de placenta wilde (ook weer zoon rare tik, maar ik moest het gewoon zien). Daar ligt de placenta dan, precies voor mijn uhmm poes. Ingeknipt met bloed en alles sta ik erop.
Die foto krijgt nooit iemand te zien en ik denk dat ik hem zelfs voorgoed verwijder.

ben nu eigenlijk aan het twijfelen of ik toch mijn man laat filmen of dat ik misschien toch iemand bij de bevalling erbij wil hebben...de peettante zou dat vast een eer vinden. Maar goed. ik heb nog even om te beslissen.

groetjes Jeanine

Terug
Bovenaan