Financiën bij een 2e kindje

Hallo dames,

Ik vroeg me zo af wat de kosten zijn bij een 2e kindje, de kosten voor mijn zoontje vind ik eerlijk gezegd tot nu toe  mee vallen. Ik weet niet hoe de energierekening gaat uitpakken want met al die extra wassen die ik nu moet draaien zal het aanzienlijk meer worden ik heb mijn maandbedrag dan ook maar met € 25,= omhoog gegooid! Ik ben heel beniewd hoe moeders met meerdere kinderen dit hebben ervaren, is de overgang van 1 naar 2 kinderen erg groot? En dan nog de vraag bleven jullie werken met de komst van een 2e kindje of zijn jullie er toen mee gestopt? Ik werk nu 3 dagen per week en dat vind ik best pittig maar mijn zoontje is ook nog maar 4 maanden oud en ik heb ontzettende moeite met het vinden van een ritme maar toch zou ik een broertje of zusje voor mijn zoontje in de toekomst wel erg leuk vinden. Ik ben heel benieuwd naar reacties!

Groetjes,

Puk

hoi,
wij hebben een zoon van 3,5 jaar en idd de energie rekening ging flink omhoog dat eerste jaar, daarna vielo het wel mee.
ik vond ook dat de uitgavens verder wel mee vielen.
wij gaven flesvoeding en dat kost per half jaar maar 180,00
dat vind ik niet veel over 6 mnd gezien.
wij hebben nu een tweede 8 mnd alweer!
ze eet nu wat meer maar echt niet om arm van te worden hoor.
ik ben wel gestopt met werken, werkte altijd 3 dagen en in de zwangerschap heb ik als laatste 2 dagen gewerkt.
ik vind het eertse jaar heel hectisch en daarom nu besloten om te stoppen.
(ik was immers een ervaring rijker)
en zit nu ruim 8 mnd thuis het bevalt mij bere goed.

het is gewoon echt pittig om een baby te hebben, en na de halve nacht wakker weer vrolijk op je werk te staan!
en na thuis komst weer verder te gaan met al het gebeuren wat in huis gedaan moet worden.
succes met je keuze.
maar je hebt nog even he?
je kleintje is nog maar 4mnd.

Hoi nou ik vind de kosten wel mee vallen hoor bij een tweede!! het meeste heb je al dus mijn dochter is anderhalf en heb een zoon van 4maandenen het is bere gezellig maar ook best pittig af en toe!!! en ik ben wel blijfen werken 2 dagen in de week de maandag en de donderdag,en is goed te doen vind ik!! groetjesclaud

Terug
Bovenaan