financieen

Ik zit vaak te denken hoe andere gezinnen dit doen.Ik ken gezinnen met bv 3 kinderen, wonen in een mooi eengezinswoning, mooie gezinswagen, lekker op vakantie en dan heb ik zoiets van: hoe doen die dat of liever gezegd...waarvan.
Ik bedoel........wij wonen in een koopflat ( precies goed ), we willen natuurlijk voor ons zoontje sparen, en voor ons zelf sparen maar dat gaat gewoon haast niet.
We hebben helemaal geen spaargeld op het moment. We werken allebei maar al het geld wat binnen komt gaat meteen naar de vaste lasten.
Ben ik hier nu de enige in...............ik heb altijd het idee dat andere gezinnen nog duizenden euro's spaargeld hebben of lijkt dat maar zo en leven de meeste gezinnen ook van leningen....
Gr van Marieke

nou wij ook niet hoor bij ons gaat ook al het geld op aan boodschappen en vaste lasten
bij ons word er wel iets gespaard maar niet zo veel dat we een flinke spaarrekening hebben hoor We hebben laastst een niewe auto gekocht en nu is het geld op dus moet er weer gesopaard worden
Dus je bent echt niet de enigste hoor haha

groetjes mira mv marek 14 wk

Je bent zeker niet de enige,.. Ook ik heb steeds meer een hekel gekregen aan geld omdat het allemaal zo ontzettend duur is (geworden).

We komen "normaal" rond en kunnen ons wel af en toe wat permiteren, maar zoals het vóór de euro was, is het nu echt niet meer..

Alleen al de voeding van de kleine is een dikke 10 euro,.. dan nog maar te zwijgen over luiers... een kindje is  gewoon duur. Ik vraag me ook af hoe het moet met 2 of 3 kinderen , zou dan denk ik failliet gaan haha..

Maar je bent dus niet de enige..
Bijna iedereen die ik ken klaagt over financien en ja,.. dan duurd een maand lang

Hopelijk winnen we eens de loterij.. (maar dan moet je wel geld hebben om een staatslot te kopen grrr... hahaha)

Esmé mv Kay

Nou ik ben dus zo'n moeder van 3 die dus ook nog eens (financieel) alleenstaand is.
Ik werk 3 dagen in de week en verdien denk ik een gemiddeld salaris.
Ik woon nu tijdelijk in een huur hoekhuis en rij GEEN auto.
Ik heb geld genoeg voor boodschappen, kleding, rekeningen etc.
Auto rijdt ik niet,dus ja daar gaat mijn geld niet naar op. Sparen, ja dat gaan niet, maar dat hoeft ook niet. Vakantie. Ja krijg in december mijn eindejaarsuitkering en in het voorjaar vakantiegeld en daar zoek ik een vakantie voor uit.
Voorheen deed ik alles alleen   met 2 kinderen, ik ben nu samen met de vader van mijn 3e kindje, maar hij heeft een lange tijd zijn koophuis aangehouden, waardoor hij een groot deel van zijn salaris kwijt was. Hij probeerd nu dit huis te verkopen, zodat wij wat meer te besteden hebben. Ik krijg van mijn ex-man wel alimentatie.

Het is maar net hoe je je geld uitgeeft, het leven is duur, maar heel veel mensen leven ook duur. Voorheen leefde ik als een prinses en nu leef ik veel bewuster, ik doe min of meer nog hetzelfde maar dan toch anders.
Zal een voorbeeld noemen.
Ik ging een aantal keren per jaar met mijn moeder naar een beautyfarm, koos  het duurste arrangement, nu ga ik gewoon erheen als saunabezoeker.
Ik ging vaak uiteten, bij dure restaurants, dure wijn erbij, noem maar op.
Nu ga ik ook wel, maar dan bijvoorbeeld naar een chinees, laat het restantje inpakken   voor de volgende dag.
Kocht kleding in alle winkels, zonder te kijken of ik het nodig heb. Ga nu naar zaken als H&M, Steps en haal echt wat ik al heel lang wil hebben en wat goed te combineren is.
Boodschappen idem. Haalde hele karren weg...en de helft belandde in de prullenbak.
Nu neem ik echt wat nodig is en als er over is wordt het ingevroren.
Was lid van wel 10 soorten tijdschriften, nu van de leesmap.
Had een duur huis waar ik wel 1000 euro aan hypotheek betaalde, nu betaal ik zo'n 400 euro voor mijn huurhuis. Ben wel van plan om weer te kopen hoor, maar zal nooit meer boven mijn budget gaan zitten.
Het allerlei verzekeringen lopen bij verschillende maatschappijen. Heb alles opgezegt en zit nu   bij een en heb het hoognodige genomen.
Ja en verder weet ik het niet. Ben gewoon goed gaan kijken, waar gaat mijn geld naar uit en is dit wel nodig. En heb gewoon heel veel geschapt en veranderd.
En ja gaat eigenlijk heel goed. En   mijn kinderen (3) zien er altijd mooi uit. Alleen niet meer van Mexx ,diesel etc maar gewoon ook H&M en een hoop dingen die gecombineerd kunnen worden.

Het zijn tips hoor...verder niks.

ook ik ben een moeder van 3 wij hebben wel een auto maar een oude en je leert inderdaad in de loop van de tijd je geld te besteden mijn kinderen dragen ook veel van
h en m maar ik gisteren ook kleding voor elise bij zeeman gekocht heel leuk broekje voor maar 75 cent dus soms moet je iets harder zoeken voor leuke voordelige kleding maar dat vind ik wel leuk.
En vakantie wij blijven meestal in nl en zitten dan op een vakantiepark maar de kinderen vermaken zich prima

groetjes saskia

Hoi,

Ook wij hebben het zwaar hoor. Wij hebben maar 1 kind maar ik denk niet dat wij een tweede kindje zouden kunnen onderhouden (helaas). Ik ben parttime gaan werken en mis hierdoor een maand salaris omdat mijn fulltime contract precies liep en mijn parttime niet en krijg je de maand later pas uit betaald (balen). Ik koop ook kleren bij de zeeman en hanstextiel het zijn geen verkeerde kleren. Ik ben ook gek op uitverkoop en ook voor mijn vriend en mezelf. Het is niet zo dat we arm zijn maar op deze manier kunnen we goed rond komen en ook nog een klein beetje sparen voor als de kleine naar school gaat.

Groetjes Nancy

Ja het is zwaar.Alles is zo duur.Voor mijn meisje koop ik ook kleertjes via marktplaats.Goedkoop en veel merk kleren.En verder...tja,we hebben een koop huisje wat alles opslokt,maar we kunnen een heel klein bedrag sparen voor ons meisje voor als ze inderdaad na school moet of rijbewijs enz.We gaan ook nooit uit(ook geen zin meer in)  of zo,heel erg soms uit eten om er toch even uit te zijn.En verder soms wat nieuwe kleren,soms.En voor de rest erg veel genieten van ons gezinnetje.Op vakantie doen we in het najaar buiten het seizoen,gewoon een midweek of zo....zal het nog beter worden met die euro???
groetjes

Terug
Bovenaan