Nou ik ben dus zo'n moeder van 3 die dus ook nog eens (financieel) alleenstaand is.
Ik werk 3 dagen in de week en verdien denk ik een gemiddeld salaris.
Ik woon nu tijdelijk in een huur hoekhuis en rij GEEN auto.
Ik heb geld genoeg voor boodschappen, kleding, rekeningen etc.
Auto rijdt ik niet,dus ja daar gaat mijn geld niet naar op. Sparen, ja dat gaan niet, maar dat hoeft ook niet. Vakantie. Ja krijg in december mijn eindejaarsuitkering en in het voorjaar vakantiegeld en daar zoek ik een vakantie voor uit.
Voorheen deed ik alles alleen met 2 kinderen, ik ben nu samen met de vader van mijn 3e kindje, maar hij heeft een lange tijd zijn koophuis aangehouden, waardoor hij een groot deel van zijn salaris kwijt was. Hij probeerd nu dit huis te verkopen, zodat wij wat meer te besteden hebben. Ik krijg van mijn ex-man wel alimentatie.
Het is maar net hoe je je geld uitgeeft, het leven is duur, maar heel veel mensen leven ook duur. Voorheen leefde ik als een prinses en nu leef ik veel bewuster, ik doe min of meer nog hetzelfde maar dan toch anders.
Zal een voorbeeld noemen.
Ik ging een aantal keren per jaar met mijn moeder naar een beautyfarm, koos het duurste arrangement, nu ga ik gewoon erheen als saunabezoeker.
Ik ging vaak uiteten, bij dure restaurants, dure wijn erbij, noem maar op.
Nu ga ik ook wel, maar dan bijvoorbeeld naar een chinees, laat het restantje inpakken voor de volgende dag.
Kocht kleding in alle winkels, zonder te kijken of ik het nodig heb. Ga nu naar zaken als H&M, Steps en haal echt wat ik al heel lang wil hebben en wat goed te combineren is.
Boodschappen idem. Haalde hele karren weg...en de helft belandde in de prullenbak.
Nu neem ik echt wat nodig is en als er over is wordt het ingevroren.
Was lid van wel 10 soorten tijdschriften, nu van de leesmap.
Had een duur huis waar ik wel 1000 euro aan hypotheek betaalde, nu betaal ik zo'n 400 euro voor mijn huurhuis. Ben wel van plan om weer te kopen hoor, maar zal nooit meer boven mijn budget gaan zitten.
Het allerlei verzekeringen lopen bij verschillende maatschappijen. Heb alles opgezegt en zit nu bij een en heb het hoognodige genomen.
Ja en verder weet ik het niet. Ben gewoon goed gaan kijken, waar gaat mijn geld naar uit en is dit wel nodig. En heb gewoon heel veel geschapt en veranderd.
En ja gaat eigenlijk heel goed. En mijn kinderen (3) zien er altijd mooi uit. Alleen niet meer van Mexx ,diesel etc maar gewoon ook H&M en een hoop dingen die gecombineerd kunnen worden.
Het zijn tips hoor...verder niks.