Financien en kindje

A

Anoniem

Guest
Hoi dames!

Omdat ik nieuw ben zal ik mezelf even voorstellen, ik ben Stefanie en 23 jaar oud.
Net als zovelen hier zijn we ook aan het nadenken over het krijgen van een kindje. Wat me vooral nog 'tegenhoud' is de kosten van een kindje en het feit dat we alletwee nog geen vast contact hebben van ons werk (wel allebei een goede baan).

Wat zijn jullie (als je al een kindje hebt) kwijt aan maandelijkse kosten? En het feit dat we alletwee nog geen vast contract hebben, zou dit jullie tegenhouden?

Nou, hoor het graag van jullie!

Groetjes Stefanie

Hoi!

Welkom op het forum! Hoe oud ben je en zijn jullie al lang bezig?

Mijn vriend heeft een vast contract en die van mij wordt per 1 juni omgezet naar vast! Dus dat is wel lekker..Financien zou me niet zo tegenhouden.. Je kindje hoeft niet constant in dure merkkleding te lopen enzo.. ;-) maar dat is net wat je zelf wil..
Wij houden zo'n 1000 euro over om boodschappen enzo van te doen en sparen dan nog 750 euro per maand ernij.. Dus ik vind het wel genoeg zo.. En we kunnen ons prima redden, het is ook maar net of je er zelf klaar voor bent denk ik, je redt je heus wel!  
Ik zou me er echt door tegen laten houden! Ik wilde zelf wel eerst graag een vast contract hebben maar ben nu waarschijnlijk toch zwanger.. Maar als je wel een vast contract hebt kun je ook zo ontslagen worden.. Een vast contract zegt ook niet zoveel meer tegenwoordig. Als je maar liefde genoeg hebt denk ik.. ;-)

Succes!
Anne

Ben 23 jaar. We zijn nog niet bezig, ik zit er over na te denken om te stoppen met de pil, want wie weet hoelang het duurt voordat je lichaam daar weer van hersteld is. En ik wil ook alvast beginnen met foliumzuur, liever te vroeg als te laat!

750 euro sparen dat lukt ons echt nooit! Wel goed dat jullie dat lukt! We zullen het kindje niet in dure merkkleding kunnen laten lopen, maar dat hoeft van ons ook niet.

Het is gewoon heel raar, een vriendin van me vertelde een paar weken geleden dat ze zwanger is, en vanaf die tijd ben ik er 24/7 mee bezig. Alsof er een knop is omgegaan!
Ik weet ook eigenlijk wel dat we het kindje alles kunnen geven wat we willen, maar je wilt het natuurlijk zo goed mogelijk doen.
We krijgen wel een allebei dit jaar een vast contract, dus dat scheelt.

Hoelang ben (was) je bezig om zwanger te worden? Want je denkt dus dat je nu zwanger bent?

Groetjes!

Hoi,
Ik ben zwanger van ons derde kindje.
Heb inmiddels gemerkt dat je met kinderen erbij je geld gewoon anders uitgeeft.
Voor dat de kids er waren kocht ik elke week wel kleren voor mezelf, enzo, maar nu niet meer.
Als ik het nodig heb wel natuurlijk.
Je moet gewoon alle kosten die je nu hebt op een rijtje zetten, en kijken waar je nog ruimte hebt.
In het begin zijn fles voeding [?] en luiers wel een flinke uitgave, maar dat is alleen het eerste begin.
Qua eten, achja vroeger ging er altijd een kliekje in de vuilnis, en nu nog steeds, dus dat maakt echt niet zo veel hoor.
Kleding kun je ook zo duur maken als je wilt.
Ik koop graag bij h  & m, maar soms ook wel eens een leuk merkartikel, als ik dat leuk vind.
Zet bewust de kinderbijslag op een aparte rekening, zodat als ik het nodig heb voor schoenen oid er altijd geld is, ook aan het einde van de maand zeg maar.
Werkt voor mij geweldig.
Achja, je vind je weg wel, en als je een vast inkomen hebt, heb je inderdaad ook nooit 100% zekerheid.
Wij hebben ook naast mijn 24 uur baan, een eigen bedrijf, dus ook best onzeker, als klanten niet betalen oid.
Maarja, zo is er altijd wel een reden om te wachten toch?
En voor de toekomst, qua studeren van de kids etc..we hebben nu een spaarplan lopen voor hen, en je kunt nooit weten hoe het er over 15 jaar voor staat, hoe je zelf zit qua werk, gezondheid oid, dus ook daar is het moeilijk om op vooruit te lopen. Als je het voor nu goed kunt regelen, en je voelt je er prettig bij??   Gewoon doen dan
Succes met de beslissing.
Wat vind je vriend/man ervan?
Groet R

Ja, ik denk ook dat je je uitgavenpatroon aanpast. En denk ook dat je behoeften veranderen. Als je eerst nog 2x per maand wilde stappen en nieuwe kleding wou kopen, doe je dat nu niet. Dat je dat ook niet eens meer mist, omdat je er zoveel voor terug krijgt.
Ik heb al onze kosten al op een rijtje gezet, en een overzicht van de globale kosten van een kind. Echt een controlfreak!
Wel slim wat je doet met je kinderbijslag, heb je altijd een extra potje bij de hand.
Hoelang heeft het elke keer geduurt voordat je zwanger was? En hoe oud ben je als ik mag vragen?
Mijn vriend wil ook graag een kindje, maar ik denk dat hij liever nog een paar maanden zou wachten, als we alletwee een vast contract hebben. Maar ja, je hebt inderdaad nooit zekerheid en er is misschien altijd wel weer iets wat je tegenhoudt. En omdat ik op dit forum ook lees dat aardig wat meiden /  vrouwen al een paar maanden bezig zijn na het stoppen met de pil, zou ik het liefst nu  ook stoppen met de pil.

Groetjes!

Hoi Stefanie,

Mijn vriend en ik zijn allebei 25. Nu lukt het ons nog om veel geld apart te zetten, maar straks ook niet meer hoor.. Ik zal toch minder moeten gaan werken, als ik eenmaal een koindje heb vind ik drie dagen wel genoeg, dan zal er ook minder overblijven. En ik vind het ook niet belnagrijk om allemaal merkkleding te kopen en andere dure spullen! Bij H&M of hema enzo hebben ze ook zat leuke goedkope kleertjes en dat soort dingen. Kinderkamer kan tweedehands enzovoort..! Ik vind het belangrijker dat je een stabiele relatie hebt en een leuk plekje waar je in kan wonen en dat je goed voor je kindje kunt zorgen... Maar je kunt ze 1 of tien speeeltjes geven een kind is net zo gelukkig volgens mij hoor!!

Als je het graag wil zou ik er gewoon voor gaan! Je komt er heus wel uit, ik denk ook dat je geld anders gaat uitgeven inderdaad..

Wij zijn inmiddels 13 maanden bezig (ben maar 6 keer ongi geweest afgelopen jaar..) dus doorverwezen naar de gyn en nu denk/hoop ik dat ik zwanger ben... ! Doe morgen nog ff een testje..

Liefs Anne!

Ik begrijp dat je alles goed voor elkaar wilt hebben als je zwanger raakt (dat had ik toen wij begonnen ook), maar wat nu als het heel lang duurt voor je zwanger raakt. Wat nu als je al zwanger bent en jouw werkgever gaat bijv failliet (beide zijn mij overkomen).

Dat zijn een paar scenario's die jouw 'geregelde' planning in de war kunnen schoppen. En dat blijft je hele leven zo.
Het is allemaal heel betrekkelijk.

Voor al die dingen is zodra het zich voordoet wel een oplossing. Probeer gewoon te kijken of het te redden is als er minder binnen zou komen voor een bepaalde periode.
En inderdaad je verandert ook je uitgavenpatroon. In het begin denk je, hoe gaan we dan doen, minder inkomen en meer lasten, maar dat lost zich allemaal op.

Op één of andere manier pas je jezelf makkelijk aan. Je gaat inderdaad minder uit eten, op stap of bijv ergens lunchen/koffie drinken als je boodschappen doet of bent winkelen.
Want die kleine gaat bepalen dat je een regelmatiger leven moet leiden, daar varen zij het beste bij en daarbij volgt dan vanzelf dat je veel meer thuis gaat doen.

En dat kost veelal veel minder geld.

Dus veel succes, maar laat je keuze om te beginnen niet van je werk afhangen.....

By the way: een kind vraagt liefde, rust, reinheid en regelmaat en dat hoeft niet veel geld te kosten.

gr mama van MD

hoi stefanie,

wij wilden eerst ook alles perfect voor elkaar hebben, maar daar zijn we al snel vanaf gestapt.
er is dan altijd wel een rede om te wachten.
wij hebben dan wel allebei een vaste baan, maar zijn druk bezig met het verbouwen van ons huis, is ook niet echt ideaal dus.
mijn vriend zit momenteel thuis met een hernia.
ik maak me niet meer zo druk als eerst, er komt altijd wel weer een oplossing als het even tegen zit.
ik weet dat we heel veel liefde te geven hebben en dat is volgens mij het belangrijkste.

groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan