Financien

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik hoor weleens dat voor sommige het financieel niet veel uitmaakt of je wel of niet werkt. Nu was ik voor mezelf een overzichtje aan het maken wat bij ons het verschil is als ik stop met werken.
Waar moet ik dan rekening mee houden?

Ik heb nu rekening gehouden met:
- minder inkomsten uit werk
- minder kosten kinderopvang
- zorgtoeslag die we dan wel krijgen
- meer kindertoeslag
- meer belastingteruggaaf

Is dit een beetje compleet zo? Of ben ik nog dingen vergeten?
Ik kom nu uit op een verschil van ongeveer 300 euro p.m. (en moet ik hier dan 60 uur voor werken??)

Bedankt voor jullie reactie!

Hallo,

Ik zat met hetzelfde afgelopen week maar dan omgekeerd. Zal ik wel aan het werk gaan.
Ook ik kom dan uit op weinig verdienen voor veel uren. Ok als je kind een goed plekje heeft in de opvang dan heb je het er misschien wel voor over. Maar ik zat ook zo te denken, ik zou een auto moeten aanschaffen en de onderhoud daarvan is ook niet niks, dus waar werk ik dan voor? Mijn sollicitatie is niks geworden, ik vind het niet erg, ik blijf nu lekker bij mijn mannetje en doe de zorg mooi zelf. Dan maar wat minder geld we redden het zo ook wel. Je moet doen wat je hart je ingeeft. En dan hangt het er ook vanaf of je zwaar werk doet? Vind je het leuk om weg te zijn? Kortom je moet de voors en tegens tegen elkaar afwegen. Sommige mensen hebben het nodig om enkele dagen iets anders te zijn dan alleen moeder en huisvrouw. Succes met je keuze.

Groetjes Christina

Benzine kosten?
Onderhoud van een extra auto?
Kan die extra auto weg?
Lunch geld, thuis lunchen is goedkoper dan bij een bedrijf......?
Overdag de kachel thuis aan hebben? (je bent meer thuis, en kou lijden is niet fijn)

Ik zal nog effe verder denken!!

-Fruit en groente?
Wij zaten laatst eens uit te rekenen wat je uitspaart per week (en dus ook per maand of jaar) als je zelf fruit en groente klaar maakt. Dat werd echt een groot bedrag!
Moet je voor een kleintje potjes fruit en groente meegeven? En misschien dat het thuis door tijdsgebrek er vaker bij in schiet?

De combinatiekorting van de belastingdienst  komt te vervallen als je zou stoppen met   werken.

Hallo 1985,
Als je werkt breng je de kleine naar het kdv, maar ze zijn dan zo vaak ziek en dan mag je ze eigenlijk niet brengen. Je betaald dan wel voor de opvang, maar moet iets anders regelen voor de kleine.

Verder nog de reiskosten van en naar je werk.

Alleen heb je als je niet werkt geen opbouw van je pensioen.

-welke luxe heb je nodig/zou je niet willen missen?
Als je niet meerdere keren per jaar op vakantie hoeft, vaak uit eten gaat of de duurste merken kleding aanschaft zal het makkelijker zijn dan wanneer je hier veel waarde aan hecht.

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties.
Ik werk in de thuiszorg en heb een goede kilometer vergoeding; verdien erop. Dus dat levert geen kosten op.
Een auto hebben we al weggedaan, toen we dicht bij het werk van mijn man zijn gaan wonen. Hij fietst.. . Het is maar 10 minuten hoor...
Lekkere dingetjes haal je vaak effe onderweg, dus dat scheelt iets.
Kachel staat hier toch vaak aan, ook doordat mijn man onregelmatig werkt en er is dus vaak iemand thuis.
Fruit maak ik meestal zelf. Groente wilde ze een poos niet, maar dat lijkt nu te veranderen. Wissel ik met potjes en vers. Vind potjes altijd zo veel verschillende variaties, die ik niet maak.

Combinatiekorting? Ik kan het effe niet vinden. Iemand een idee hoe ik op kan zoeken wat dit scheelt.

Wat we vergeten waren, en wat wel veel   scheelt, is de vakantietoeslag en de eindejaarsuitkering. Ik kom nu op een verschil van ongeveer 500 p.m. gemiddeld. Nog maar eens hard nadenken.  

Het is meer dat het mij nu teveel energie kost om te werken. Ik zit er over na te denken om een 0-urencontract te vragen en wanneer ik het weer zie zitten om te werken, dan weer meer gaan werken.
Nu moet ik elke keer weer de grenzen opzoeken van wat wel/niet kan en dat gaat soms mis. Want ik vind dat als ik een uitkering krijg er me er max. voor in moet zetten om weer te gaan werken.

In ieder geval bedankt!

Terug
Bovenaan