Finette geboren!!

Hoi Mama's,
Op vrijdag 20 Febr. ben ik bevallen van onze tweede dochter Finette.
Ze weegt 3940 gram, een gezonde meid dus. De bevalling verliep heel
voorspoedig, zeker in verhouding met de eerste. Had al twee dagen verlies
van slijm en bloed maar nog geen weeën. Donderdag op vrijdagnacht om
half   drie werd ik wakker en had toen ongeveer vier weeën in een uur, nog niks
dus. Wel onrustig dus naar beneden kop thee gemaakt en toen maar weer op
bed, kom mijn draai niet vinden af en toe weeën. Om zes uur tegen mijn man
gezegd dat Opa en Oma onze andere dochter op moesten halen dus die gebeld.
En om zeven uur de verloskundige gebeld, die was er om kwart voor acht en om
half negen hebben ze de vliezen gebroken, daarna weeën opvangen onder de douche,
geen houden meer aan, snel weer op bed en om kwart over negen was onze dochter
geboren, geweldig! Wel een paar hechtingen maar niet zoveel last van. Voor de moeders
die nog moeten bevallen, zet hem op! groetjes Miranda

Hoi hoi,

een dikke dikke proficiat voor jullie e !

Seg en nog eens een vraagje: heb jij ook last gehad van zogenaamde voorweeën.
Ik dacht gistere echter ook dat het begonnen was. Had al heel de nacht last van lichte weeën. Maar het nam af naar de morgend toe. Voormiddag kon ik het ook gemakkelijk houden, maar na de middag werd het heftiger. Tegen 18.00u toch besloten om het even te laten controleren. Ik kon er niet echt regelmaat in vinden, maar toch heftig en pijnlijk. Eén keer aan de monitor waren er duidelijk weeën te zien, maar heel erg onregelmatig. Dus het bleek dan toch niet aan de gang te zijn.
Nu heb ik vandaag een heel goede dag gehad. Niet al te veel last.
Herkenbaar? Heb wel vrijdag mijn slijmprop verloren.
Sorry, je bent er wss helemaal niet meer zo mee bezig nu je bevallen bent, maar zit toch even met een vervelend gevoel.

LIefs,
van ons

Het lijkt erop dat je niet 'lekker' kon bevallen met je andere kindje(s?) in huis...hoor je wel vaker hé? de natuur zit toch grappig in elkaar. Gefeliciteerd en geniet ervan...liefs, Elle

Hoi Mama's,
Bedankt voor jullie lieve reacties. En voor Febeke, helaas had ik geen voorweeën
alleen verloor ik veel slijm. Dus kan geen duidelijk antwoord geven op je vraag.
Ik hoop dat je snel aan de beurt bent, het is een heel bijzondere ervaring, bevallen.
Met Finette gaat het vandaag heel goed, de eerste twee dagen was ze zo rustig
dat mijn man en ik ons af vroegen of er wel een meisje bij gekomen was maat toen
begon het, en natuurlijk s'nachts. Brullen en ontrooostbaar,   moeilijk hoor. Dus maar
lopen met haar en dan na twee uur weer gelukkig stil worden. Daarna ging overdag goed
maar gisteravond weer huilen en onrustig. Nu meer voeding gegeven ( ze krijgt al 90cc
per fles) en dat gaat schoon op. En een druppel slaolie door de voeding voor haar ontlasting( doet de kraamverzorgster hoor)   En vandaag hoor ik haar niet, is ook wel weer te rustig. Nu zien hoe het vanacht gaat. Hoe gaat het met jullie baby's?
groetjes Miranda

Terug
Bovenaan