fitness als je zwanger bent?

Hoi Allemaal,

Ik doe nu niks aan sport (behalve 3 keer per week naar mijn werk fietsen) en wandelen met Feline.
Nu zit er een basic fit hier in de buurt en daar wil ik me aanmelden. Maar is dit verstandig als je zwanger bent of niet? Misschien moet ik het na mijn zwangerschap doen?

groetjes Mariska

Hoi.....

als je altijd sport en wordt dan zwanger kun je gewoon door gaan met sporten maar als je normaal niet sport dan moet je er niet mee beginnen als je zwanger bent, dit is namelijk erg slecht voor het ongeboren kindje, je mag wel gewoon fietsen en lopen maar om dan te beginnen met intensief sporten zou ik niet doen........ik zou dan na de zwangerschap beginnen

groetjes ilona

Hoi hoi

Ik sportte ook nooit, maar ben dit wel gaan doen toen ik zwanger was van de 2e, maar dan wel een programma uitgestippeld met een van de instructeurs. Ze houden dan rekening met je zwangerschap en dus ook je bekken en bekkenbodem.
Het is mij toen heel goed bevallen hoor, lekker lopen, fietsen roeien, op de crosstrainer, armen trainen enz.
Dus volgens mij een aanrader als je er zelf ook zin in hebt.

Groetjes Tam

Ik ga inderdaad wel even langs bij hun en vraag of ze er ervaring mee hebben. Op de site staat van wel. Sowieso ga ik dan pas na de 12 weken starten. En zeker niet intensief hoor! Zo sportief ben ik nu ook weer niet. Gewoon op een loopband en fietsen en roeien om de spieren sterk te houden.

groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Het is erg lekker hoor ff sporten en als je het niet al te fanatiek doet is er niets aan de hand.
Ik sport wel 3 keer in de week (fitness) en toen ik zwanger was moest ik alleen rekening houden met mijn hartslag. Mocht geloof ik op een gegeven moment niet hoger dan 130.

sport ze!!
gr. Ilone

hoi hoi,

ik lees altijd met jullie mee, maar reageer bijna nooit. Maar over dit onderwerp weet ik iets meer dus dacht geef jullie even antwoord. Ik ben moeder van een zoon (16-6-07) en ben fysiotherapeut. Ik geeft o.a zwanger en fit.
Je mag prima fitnessen als je zwanger ben alleen op een wat lager nivo. Je moet uitkijken met oefeningen waarbij je op één been staat. Geen rechte buikspieren trainen en inderdaad je hartslag in de gaten houden. Luister gewoon goed naar je lichaam mn hartslag en ademhaling.
Bij de fitness oefeningen goede holle rug (=actieve rug) maken en navel intrekken.
Succes allemaal.

Terug
Bovenaan