fitness en net zwanger

<p>dag dames ,</p><p>net 3 positieve testen afgelegd (4 dagen voor nod maar toch) . ik was net een poffer met zure room en slagroom aan het eten (vreeeeselijke honger en zin in alles en niets) toen er plots een lichtje ging branden van hmmm ;) </p><p>nu ga ik met de schoonzus op krachttraining in de fitness en vraag me af of ik alles mag doen ? net omdat het zo pril is. </p><p>ik ben zelf verpleegster maar heb toch echt schrik om iets tegen te komen.</p><p>iemand die een goed onderbouwd antwoord kan geven ?</p><p> </p>

Gefeliciteerd!

Ja je kan prima sporten, mits je het zelf goed kan volhouden. Ik kon het helaas niet, voor mijn zwangerschap bokste ik 4 x in de week.. maar toen ik net zwanger was trok ik dat al niet meer.
je moet wel je buikspieren proberen vermijden, dit omdat die straks flink wat te verduren krijgen en helemaal worden opgerekt. Sommige oefeningen zijn juist heel goed voor je, squaten bijvoorbeeld of op handen en knieeen je been naar buiten bewegen, zoals een plassend hondje bijvoorbeeld haha!

let goed op je lichaam, alles gewoon heel rustig aan doen! 

Succes!

Ik ben zelf nu 19 weken zwanger en dit is nu mijn laatste week dat ik nog boks. Hierna ga ik over op 3x per week sportschool en als het lukt met de vermoeidheid 1x per week zwemmen. Maar ik merk nu sinds 2 weken dat ik het echt rustiger aan moet doen. Ik ben nu op zoek naar een app voor sporten voor zwangeren zodat ik gericht kan sporten op oefeningen die goed zijn tijdens de zwangerschap. 

Mij werd iets anders aangeraden dan het bovenstaande hier. Als je al sport in de sportschool en je raakt in verwachting dan kun je dit blijven doen met uitzondering op bepaalde gebieden zoals inderdaad je buik en voorzichtig met je rug. Echter wanneer je nog niet sport en ineens aan het fitnessen gaat is dit een flinke verandering voor je lijf, waarbij je voorzichtig moet zijn. Ze raadden mij aan juist te beginnen met een flinke wandeling of fietsen, alvorens ik een sportschool in zou duiken om rustig aan te doen. Een zwangerschap is een flinke verandering voor je lijf! 

Je hebt de app workout voor zwangeren, staat ook een kopje in voor beginners. Deze app is best fijn! Ik sport al lang en intensief. Maar ik zorg er wel voor dat ik niet buiten adem raak. Ik ga het tijdens mijn volgende controle afspraak bij de verloskundige bespreken 

Je hebt de app workout voor zwangeren, staat ook een kopje in voor beginners. Deze app is best fijn! Ik sport al lang en intensief. Maar ik zorg er wel voor dat ik niet buiten adem raak. Ik ga het tijdens mijn volgende controle afspraak bij de verloskundige bespreken. Buikspieren doe ik al sinds maand 3 niet meer. 

Ik heb pump en grit strength gedaan tot een week voor de bevalling. Je voelt wel wat wel en niet fijn voelt. Alleen geen rechte buik meer gedaan, wel side plank enzo. Ook mn normale gewicht aangehouden totdat dat minder fijn voelde. Oh en vanaf ongeveer 25 weken sprong ik niet meer, maar volg je lijf! Ik was binnen no time weer fit omdat ik was blijven sporten. Maar als t zeer doet of niet goed voelt pak je gewoon minder gewicht of doe je op een andere manier een pas terug. Sportse!

Terug
Bovenaan