Fitness en zwanger en bloedverlies

<p>Hallo!</p><p>Ik heb een vraagje. Tijdens mijn eerste zwangerschap(miskraam) en 2e (gezonde jongen) ben ik in het eerste trimester veel en onregelmatig bloed verloren.  Hoe en waarom is ons nooit duidelijk geworden.</p><p>Wij proberen nu weer zwanger te worden. Ik fitness nu sinds een aantal weken en wil dit wige eigenlijk blijven doen. Wat ik me afvraag zou fitness in het eerste trimester er voor kunnen zorgen dat het mis gaat? Ik doe cardio en krachttraining met name been armen en onderrug ivm klachten. Niet perse buikspieren. ..</p><p> </p><p>En hebben jullie tips voor me mbt fitness en zwanger?</p><p>Groetjes</p>

Hoi!
Ik ben sportinstructice en adviseer zwangere vrouwen juist om te blijven sporten. Je voelt snel genoeg of Je lichaam tegenstribbelt of niet. Ik ben nu 10+2 weken in verwachting en geef nog intensieve cardio en krachtlessen. Nu ben ik wel een ervaren sporter en adviseer dit niet aan iedereen.
Wat een miskraam betreft, voor zover ik weet krijgen vrouwen een miskraam door een probleem met de bevruchting of het vruchtje zelf. Door lichamelijke inspanning een miskraam krijgen kan ik ook nergens online vinden. 
Als je zelf aan voelt dat je het rustiger aan moet doen, dan zou ik zeker naar je eigen lichaam luisteren. Al is het voor je eigen gemoedsrust. 

Terug
Bovenaan