fitness

Hoi,
Wanneer mag je weer gaan fitnessen na je bevalling?? Aniek is nu 6 weken, ik zou me graag weer gaan aanmelden bij de sportschool. Graag jullie reacties hierover

Danielle

Volgens mij kan je na 6 weken weer gewoon gaan sporten. Rustig aan opbouwen. Zou het ff melden bij je sportschool. Daar hebben ze vast ook wel tips.
Mijn vk zei in ieder geval dat je na 6 weken weer buikspier oefeningen  mag gaan doen omdat dan pas je buikspieren weer naar elkaar toe terug getrokken zijn.

Ik ga zelf ook weer beginnen met hardlopen. Mijn mannetje is nu 7 weken. Heb het ook al een keertje gedaan. Ging goed.

Gewoon gaan aanmelden denk ik!

Hoi,
ik ben 10 dagen na de bevalling al voorzichtig weer begonnen met fitness. Ik kon het niet laten, was altijd al fanatiek aan het sporten. Gewoon wat fietsen, op loopbaan rustig lopen en roeien. Verder gewoon wat lichte oefeningen gedaan onder begeleiding. Het heeft me prima voldaan. Nu 8 weken na de bevalling is mijn lichaam al weer een stuk strakker geworden en  even wat ontspanning is ook voor de geest. groetjes tineke

Je moet bij je buikspieren  voelen of die weer genoeg bij elkaar zitten. Ik weet niet precies hoe het heet maar omdat ze zo zijn opgerekt (naar de zijkant) dan  kunnen er wel 2 of 3 vingers tussen zitten en dat is niet zo erg maar kan nog meer zijn en dan moet je ze bijelkaar duwen en dan pas buikspieroefeningen doen. Ik moest verplicht op nagym ivm zwangerschapsbegeleiding en daar hebben ze eerst iedereen gecontroleerd hierop.

Terug
Bovenaan