@ flapuit26

A

Anoniem

Guest
Hey,

Ik zat net je berichtje over je vruchtwaterpunctie terug te lezen en volgens mij heb je deze inmiddels achter de rug.
Hoe is het gegaan?
Vond je het meevallen?

Ben benieuwd!

gr. Cora

Hoi Cora,

wat lief dat je er aan denkt!

De punctie is mij erg mee gevallen. Alleen de naald door de baarmoederwand was even een naar gevoel, maar de hele 'ingreep' is echt zo achter de rug!
Daarna heb ik 2 dagen lekker rustig aan gedaan en nu weer aan het werk en ook dat gaat prima.
Gister bij de VK geweest en het hartje klopte nog luid en duidelijk

Nu is het lange wachten begonnen, ook al vind ik dat minder erg op de een of andere manier dan de tijd die tussen de 'slechte' uitslag zat en de punctie.
Heb er zelf ook wel een goed gevoel over ,maar ja dat zegt niet altijd iets!

Gewoon heel hard duimen de komende dagen, meer kunnen we niet doen!
Moest jij lang op de uitslag wachten eigenlijk?
De VK verwacht 2 weken, zelf hou ik 3 weken aan!

groetjes Inge

Hoi Inge,

Fijn dat het je toch nog is meegevallen!
Ik hoop voor je dat de uitslag snel mag komen en dat 'ie natuurlijk goed is!

Het zal wel een geruststelling voor je zijn geweest dat je het hartje weer hebt gezien bij de vk.

Ik heb zelf wel bijna 3 weken moeten wachten op de uitslag maar had de punctie ook op 23 juli dus mssn was het wat drukker in het zkh ivm vakanties.
Nu heb ik 2 maart m'n punctie voor deze zwangerschap.

Heb jij eigenlijk al kinderen of is dit je eerste?

groetjes
Cora

Hey Cora,

wij hebben nog geen kinderen.
Dit is wel mijn 2e zwangerschap, heb afgelopen zomer een miskraam gehad.

Eigenlijk had ik ook een goede uitslag verwacht bij de combinatie test, gezien mijn leeftijd van 27. Maar helaas.....
Wij hebben de test gedaan omdat ik een neefje heb met down, daardoor geen verhoogd risico, maar we wilde graag weten wat mijn kansen zijn.

Heb jij een punctie om medische redenen? of vanwege je leeftijd?
Zie je er tegen op 2 maart?
Ik hoop dat al de uitslag te hebben!
Misschien een persoonlijke vraag, maar wat zou je doen als de uitslag niet goed zou zijn?

groetjes Inge

Hoi Inge,

Wat vervelend van je miskraam.
Hoe lang was je op dat moment zwanger?
Ik hoop voor je dat je snel goed nieuws krijgt!

Wij laten de test doen omdat ik medicijnen slik tegen epilepsie en daardoor extra risico loop.
Dus ik mocht ook kiezen tussen een combi-test en een punctie maar ik wilde niet 2x in de onzekerheid zitten dus heb gelijk voor de punctie gekozen.

Wat ik zou doen als het niet goed is??
Pff...moeilijke vraag!
Wij hebben met de gyn afgesporken dat we bij een slechte uitslag even afwachten wat er uit de 20 weken echo komt.
Ik vind Down niet zo'n probleem, maar als het kindje nog meer afwijkingen heeft, is het dan eerlijk om het uit te dragen?
Je hebt ook je andere (toekomstige) kinderen ermee als je 24/7 met dat kindje bezig moet zijn en wat voor kansen heeft het in de maatschappij?
Het enige nadeel van  een eventuele geboorte na de 20 wkn echo is dat je natuurlijk moet bevallen.
Maar dit zou ik sowieso willen, ik heb het kindje al voelen bewegen!
Zou het niet over mijn hart kunnen verkijgen om het dan met een curretage weg te laten halen, alsof het nooit bestaan heeft!

Heb jij er ook nagedacht/gesproken wat je zou doen als het niet goed blijkt te zijn?

groetjes
Cora

Hey Cora,

bij de eerste miskraam was ik 11 weken zwanger, tenminste toen kreeg ik de 1e echo.
Het bleek een lege vruchtzak te zijn, die met 8 weken gestopt was met groeien.
Na een week heel heftig bloedverlies naar het ziekenhuis gegaan en toen alsnog een curretage.  
Een hele heftige periode, maar gelukkig is dat achter de rug!

Wij hebben bewust gekozen voor een combinatie test. Als het niet goed blijkt te zijn breken we de zwangerschap(hoe moeilijk ook) af.
Zoals ik al vertelde heb ik een neefje met down, een zware vorm ervan. Hoe gek ik ook op hem ben, zelf zou ik dat dus niet willen. Ik heb daar ook met zijn moeder, dus mijn tante over gesproken en die snapt helemaal wat wij bedoelen.
Maar goed dit is ieder zijn mening natuurlijk!

Ga er vooralsnog vanuit dat het allemaal goed is, positief denken helpt!!!

Wat vervelend dat je nog een tijdje moet wachten tot de punctie, of heb je daar zelf geen problemen mee? Wist je trouwens dat er een methode bestaat dat ze de uitslag al binnen 3 dagen hebben, helaas willen ze dat alleen in uiterste gevallen doen!
En naar welk ziekenhuis ga je?
Zelf ben ik in de VU geweest en erg tevreden over de manier waarop ze het allemaal aanpakken!

Ga weer aan het werk,

groetjes Inge

Hoi Inge,

Hoe is het met je?
Kun je de spanning nog aan of heb je misschien al iets gehoord?
Ik hoop dat het anders niet meer  zo lang duurt voor je!

Hier gaat alles goed, merk wel dat ik er meer mee bezig ben nu de punctie dichterbij komt.
Maar ik weet wat ik kan verwachten en ga van het weekend lekker naar Cp dus kan me zinnen even verzetten.

Willen jullie trouwens het geslacht van de kleine weten?

gr. Cora

Hoi Cora,

helaas nog geen uitslag, morgen is het precies 2 weken dus kan nog wel even duren!
Heb wel gisteren naar de VU gebeld en kreeg een of andere rare miep aan de telefoon die zei dat het wel langer  dan 3 weken kan duren ivm drukte!
Nou dat dacht ik dus niet, dan ga ik zelf wel even kijken hoe de cellen er voor staan, hihi....kortom ben dus erg zenuwachtig.
Had dit de eerste week helemaal niet, maar nu het steeds dichter bij de uitslag komt dus wel.
En ik voel sinds vrijdag een soort vlinder in mijn buik heen en weer gaan, dus de kleine is ook echt goed aanwezig. Super mooi natuurlijk, maar ik kan er nog niet 100% van genieten!

En ja we willen weten wat het wordt, dat zie ik dan weer als voordeel dat we dat lekker vroeg en zeker weten (probeer overal het positieve van in te zien!)
Willen jullie ook het geslacht weten?

Ik had het ook dat naarmate de dag van de punctie dichterbij kwam ik er steeds meer mee bezig was....de avond ervoor helemaal in tranen.
En nu kan ik wel janken omdat ik soms zulke nare dromen heb over wat er allemaal mis kan gaan. Het wordt dus echt tijd voor de uitslag!

Ik hoop je zms wat te kunnen laten horen! Als dit niet voor 2 maart is, heel veel sterkte alvast, zal ook heel hard voor jou duimen.

groetjes Inge

Terug
Bovenaan