Flauwtes

Hallo meiden,

Ik heb er sinds woensdag een nieuwe 'kwaal' bij gekregen.
Ik heb flauwte aanvallen. erg vervelend omdat het zo onberekenbaar is.
volgens de verloskundige komt dit vaak later in de zwangerschap voor tot ongeveer 25 week en heeft lang niet iedereen dit.
Het ontstaat doordat we nu extra bloed in ons lijf hebben, wel 1 liter extra! dit bloed moet een plekkie hebben en daardoor worden je bloedvaten wijder.
Helaas voor mij onttrekt dit bloed uit mn koppie en heb ik daardoor de neiging om flauw te vallen...
Misselijkheid, zere borsten en alles wat dr bij hoort. vind het allemaal prima. Alleen maar fijn om te weten dat je nog steeds hormonen aanmaakt wat in principe dus een goed teken is.
Maar kan nu dus niets... zelfs zelfstandig een douche nemen is nog teveel vant goeie. Ik word er erg verdrietig van. vind het heel eng. Moet me nu rustig houden van de verloskundige en wat extra zout nemen.
Dus dat doen we maar. Heb nog een lange weg te gaan... zit nu op 6 week.... Maar alles voor een gezonde beeb!

He bah wat naar voor je!!! Nu kun je dus eigenlijk echt niks doen, steeds iemand in de buurt hebben wat rot zeg, en idd je hebt nog een lange weg te gaan als je nu op 6 weken zit. Tot hoe lang kan dit aan houden dan??? Begrijp het hoor alles voor een gezonde baby. Ik hoop dat het snel beter met je zal gaan en dat er eventueel verder nog iets aan te doen is. Suc6

xxx

Nee inderdaad kan eigenlijk niks... net even naar de winkel gelopen die hier op de hoek zit want verder durf ik ook echt niet, en zal 1 toch eten moeten en 2 ik werd ff gek van et binnen zitten.
Maar naar de winkel viel me vies tegen. kreeg et direct erg benauwd en warm... onzekerheid komt direct om de hoek kijken...dus pakken wat ik nodig was en toen maar terug naar huis.
De verloskundige zei dat het bij de meesten bij 25 week wel over is maarja kan ook tot et einde duren kan ook volgende week beter gaan kortom ik heb geen idee en zij ook niet... dat maakt het dubbel zo lastig. Maarja er is niks anders aan te doen dan advies opvolgen en me ds rustig houden. maar dat valt nog niet mee...

Jeetje zeg... ik zal idd ook echt bang zijn dat er iets zou gebeuren als ik op pad zal gaan maar idd je moet eten en ja er even uit wil je ook idd maar echt fijn zal het niet zijn nee.
Wel goed dat je het hebt gedaan hoor anders zit je helemaal aan huis gekluisterd je zal er fobieen van gaan ontwikkelen dus idd gewoon blijven doen. Hoe moeilijk ook.
Hoop voor je dat het niet duurt tot 25 weken of langer want jeetje wat een heftige tijd.
Idd gewoon blijven rusten en luisteren na de vk hoe moeilijk het ook is.
En verder maar beetje afleiding zoeken... praten met ons op de comp spulletjes uitzoeken en regelen enzo.
Suc6
xxx

In het eerste trimester wordt je bloeddruk lager, je lichaam moet daar aan wennen. Een lage bloeddruk merk je vooral wanneer je opstaat..... Dit kan er dus ook mee te maken hebben.

Hoi, ik 'hoor' eigenlijk in het april-forum, maar ik zat hier even mee te lezen en dit komt me erg bekend voor. Mijn verloskundige heeft mij aangeraden om op de momenten dat je je flauw begint te voelen, snel een dropje te eten. Bij mij werkt het erg goed.
Had er vanmorgen nog last van (altijd in winkels), maar gelukkig zat er nog een dropje in m'n tas.

Ook ik heb dit erg de laatste paar dagen zit nu in week 8 maar het wordt alleen maar erger.
Heb van mijzelf een wat hogere bloeddruk dus kan nu wel zijn dat ie ineens omlaag is gegaan.
Moet donderdag voor het eerst naar de vk moet ik hier nog na vragen??

Groetjes dipsy

Ik zou het mededelen aan je VK is wel prettig als ze van alles op de hoogte is, maar als het goed is vraagt ze ook wel naar je kwaaltjes hoor. Deed ze bij mij tenminste wel.

Terug
Bovenaan