Flauwvallen bij 15 weken zwangerschap

<p>Hoi hoi</p><p>miss een rare vraag maar ik heb de afgelopen paar dagen last gehad van hoofdpijn en draaierigheid het ging iedere keer weg, behalve vandaag en daar lig je dan in een keer op de grond..</p><p>iemand ervaring hier mee?</p>

Yep helaas wel ben nu 8 weken zwanger en vorige week ineens flauw gevallen thuis terwijl ik dat nog nooit heb gehad! Bij mij lag t denk ik aan te weinig gegeten en gedronken dus eet en drink nu veel regelmatiger maar het kan natuurlijk ook met je bloeddruk te maken hebben als t aan blijft even bloeddruk laten meten??

Jazeker! Ik viel regelmatig bijna flauw tijdens mijn zwangerschap. Oorzaak een bloeddruk daling bij een bloeddruk die al vrij krap was. Soms na het eten, soms door warmte. Ik ging altijd op de grond zitten of liggen als ik het voelde aankomen. Mijn zicht werd ook waziger en het geluid leek heel ver weg. Nadat ik had gezeten ging het weer beter en kon ik weer door. Blijven staan wanneer je duizelig wordt is niet zo slim, dan val je uiteindelijk om. 
Bij twijfel even met de verloskundige overleggen, maar bij mij was er dus verder niets aan de hand.

Ja ik had dat ook, bij mij was het een gevolg van warmte + inspanning. Ik kon dus wel sporten maar moest zorgen dat ik goed warmte kon afvoeren, anders viel ik flauw!
Werd bij mij beter toen ik langer dan 24 weken was.
Draaierig zijn en een licht gevoel in mijn hoofd had ik ook wel zonder inspanning. Bij mij werd toen gezegd omdat je in het begin veel nieuwe bloedvaten aanlegt, maar nog niet een bijpassend bloedvolume hebt, je bloeddruk te laag wordt.
Bij mij was het dus een kwestie van rustig aan doen, maar vraag het vooral even na bij je verloskundige! 

Herkenbaar,
Ik heb er ook onwijs veel last van maar ik heb ook een lage bloeddruk dus ik neem zo af en toe een dropje. Ook heb ik regelmatig een flesje water bij me.
Probeer rustig op te staan en te gaan lopen. En probeer op tijd te eten.
Voor de rest heel veel succes.

Ja, hier ook. Van het weekend zelfs van de trap gevallen omda ik flauw viel. Gelijk goed gevallen dus ook. Ik ben nu 18 weken. Veel dames hebben het al eerder in de zwangerschap. Bij mij begint het nu dus te komen. Zeker met snel opstaan of te weinig eten etc. Dus alles gaat nu in de 1e versnelling en heel kalm aan.

Ja hier ook! Heb juist een hoge bloeddruk, dus kon het echt niet rijmen. Ik kreeg het vaak als ik in een wat benauwde winkel was en ik lang moest staan. Bij lopen heb ik er geen last van omdat het bloed dan blijft stromen. Als ik bij de kassa stond oid kon ik er de klok op gelijk zetten, heel irritant. Is verder in de zwangerschap gelukkig weg gegaan en kan totaal geen kwaad.

Ik had het zelfde maar mijn ijzer was veel te laag. Dus dat was niet goed was heel snel buiten adem en soms kreeg ik geen lucht. En kiepte dan gewoon om. Ik heb ook altijd een lage bloeddruk gehad. Ik zou het wel even laten controleren waar het aan kan liggen. Veel sucses

Terug
Bovenaan