Flauwvallen en werken

Hoi,

Ik ben nu bijna 18 weken zwanger. Ik ben gistwr tijdens het douchen flauwgevallen. Ik voel me vandaag nog niet goed.
Is het verstandig om nog een paar dagen thuis te blijven en rust te nemen? A.s. woensdag een extra controle bij de verloskundige.
 
Dat hangt een beetje af van wat voor werk je doet en hoe je je nu voelt. Als je je weer prima voelt en geen zwaar lichamelijk werk doet, kun je denk ik best weer werken. Maar als je je nog duizelig voelt of lichamelijk zwaar werk doet, is het misschien beter om nu even niet te werken en een afspraak bij de bedrijfsarts in te laten plannen. 
 
Hangt inderdaad af van het werk denk ik en gewoon voor de zekerheid even de verloskundige bellen als je twijfelt.
Tijdens mijn beide zwangerschappen dreigde ik regelmatig flauw te vallen, gewoon omdat mijn bloeddruk prachtig laag was zei de verloskundige. Op tijd toegeven op het komende gevoel (ik begon slecht te horen, wazig te zien en te zweten kort voor het flauwvallen) hielp bij mij. Waar ik ook was op de grond gaan zitten of als dat niet voldoende was op de rug liggen met de benen omhoog. Ik heb wat op de grond gelegen op werk en vaak was er een collega die even hielp mijn benen in de lucht te houden. Het was een gek gezicht, maar ook wel momenten dat er flink gelachen werd. Alles beter dan vallen.
Door de douchen worden de bloedvaten wijder en daalt de bloeddruk en van een plotse bloeddrukdaling voel je je echt even niet fit en dat kan best even aanhouden. Ik had het ook vaak in een bus wanneer het druk was door de warmte of na het eten, maar de douche was ook berucht. 
Succes.
 
 
Ik heb bij beide zwangerschappen de eerste 3 maanden niks anders gedaan dan flauwvallen.
Mijn tip: in elke tas en zak een dextro en gewoon heel de dag eten. Zoet en zout afwisselen en ook als je totaal geen trek hebt of zelfs wat misselijk bent, toch proberen te eten.
Ik zweerde bij sultana's in de auto, jaszakken, tassen, overal had ik ze. Voel je het aan komen, dan hup even een koekje erin.
Succes!
 
Terug
Bovenaan