flauwvallen...lage bloeddruk.

A

Anoniem

Guest
Hoi lieve meiden.

Even een vraagje,
Ik val al van kinds af aan heeel af en toe flauw.
Ben al vaker bij de huisarts geweest,maar heb alleen een lage bloeddruk.
Hier doen ze niets aan,want dan zegt hij,laag kan niet zo een kwaad.
Alleen ben ik een paar maanden geleden flink gevallen met flauwvallen waardoor ik een voortand uit had,dit is gelukkig wel nog goed gekomen,maar ik maakte mij wel weer zorgen.
Ben toen doorverwezen naar het ziekenhuis,daar hebben ze mijn bloed onderzocht en een hartfilmpje gemaakt,mmar ook hierop is niks   te zien.
Van de ene kant wal goed maar ik ben dus afgelopen zaterdag bij mijn moeder aan de keukentafel weer voorover gekiept,zij kon me nog net vastpakken.
Ik ben na een paar sec weer helemaal bij en heb verder ook geen klachten.
Mijn moeder belde net en ze is heel erg ongerust,ze weet dat ik zwanger wil worden dus ze zegt,stel als je dadelijk zwanger bent en je valt dan flauw,wat dan?
Ze maakt zich nu al zorgen.Ik denk zelf als het zover is dan laat ik mijn bloed weer goed onderzoeken en dan zullen ze dit heus wel in de gaten houden toch?
Of ben ik nu te nonchalant??

Liefs,Swinnie

Tjee meis
ik schrik er een beetje van. Een naast collega van mij had ook veel last van een lage bloeddruk, ook toen ze zwanger was. Zij kreeg als advies om zout drop t egaan eten, niet teveel natuurlijk, maar ze werd er wel wat   minder flauw van.
Tijdens haar zwangerschap had ze nog wel steeds last van een lage bloeddruk en dit werd streng gecontroleerd iedere keer.

even wat anders.................. is het al gelukt met de plaatjes?????????

op dit forum, liefs Daan

Hoi Daan!
 Ik heb net even gekeken naar de plaatjes,maar heb nog niet het geduld kunnen opbrengen om het te proberen.toch bedankt zal het vanavond proberen.
Moet nu echt achter de computer uit want ik moet nodig gaan poetsen.
Heb na onze vakantie alleen het hoognodige gedaan dus ga maar weer eens aan de slag!
Ja,zoute drop hebben ze mij ook al vaker gezegd,dus dat doe ik ook wel allleen is dat weer niet goed voor de lijn en aangezien ik daar ook heel erg op moet letten...
Ik zal als ik zwanger ben dit wel zeker weer melden bij de huisarts.
Hoe gaat het verder met jou???

Liefs,Swinnie

Hoi Swinnie,

FF overje lage bloeddruk,ik heb dat ook.
ALs je zwanger bent kun je hier (vooral in het begin) veel last van hebben,
waardoor je het dan beter wat rustiger aan kunt doen.
Zover ik weet kunnen ze er ook niks aan.
Als je al wat langer zwanger bent,dan gaat bij de meeste vrouwen
de bloeddruk wat omhoog,waardoor je bloeddruk 'normaal'is,en je er minder
last van krijgt. En idd zoute drop(maar helpt niet altijd hoor)

IN ieder geval su6 met zwanger worden (of ben je dat al?) en hopen
dat je er dan weinig last van zult hebben.

Groetjes Leonie

Hoi Swinnie,

Ook ik heb last van een lage bloeddruk en val daardoor snel flauw. Ben er ook al meerdere malen voor bij de huisarts geweest maar ze zeggen dat ze er weinig aan kunnen doen, er schijnt een middeltje tegen te zijn maar dat is een paardemiddel en dat wil onze huisarts liever niet voorschrijven, tenzij het echt de spuigaten uitloopt.
Op zich kan ik er nu wel goed mee omgaan, uitkijken wanneer ik plotseling van houding verander en mocht ik me even niet lekker voelen maar vast gaan zitten of liggen (kan ik in ieder geval niet meer vallen).

Het enigste wat ik er voor neem is regelmatig een kopje bouillion, en wat zoute drop. De huisarts raadde mij aan om af en toe een glas ORS te nemen, vult zouten en mineralen aan, wordt ook gebruikt bij diarree en overgeven.

Ook tijdens mijn zwangerschappen heb ik er flink last van gehad en het enigste wat je dan kunt doen is je rustig houden, en als ik van huis ging nam ik altijd iemand mee.
Gelukkig voel ik het meestal wel aankomen en kon ik dus gaan zitten/liggen.

Hopelijk heb je hier iets aan en kun je je weg erin vinden, er is nou eenmaal weinig aan te doen.

groetjes MP

Dankje MP voor je reactie.
Ik heb toevallig vorige week een paar keer ors genomen omdat ik ook diaree had overgehouden van de vakantie...wist niet dat  dat ook helpt tegen flauwvallen of in ieder geval is het een zoutaanvulling.
Verder zien we het wel als het zover is,ik zal me niet al bij voorbaat zorgen gaan maken.
Ik weet er ook mee om te gaan alleen schrik ik iedere keer weer,ben bang dat het bv een keer gebeurd als ik bv aan het autorijden ben ofzoiets.

Toch bedankt voor je reactie,

Liefs,Swinnie

Hoi Swinnie,

Wat rot zeg dat flauw vallen. heel begrijpelijk dat je nu met vragen zit op het moment dat je zwanger wil raken.
Misschien kun je straks de verloskundige de vraag voorleggen als je haar beld voor je 1e afspraak.
Tja je moet dan wel zwanger zijn...
Hopelijk laat een zwangerschap niet al te lang op zich wachten.

groetjes,
Ikky

Hoi Swinnie,

Voel je het helemaal niet aankomen dat je van je stokje gaat? Dat is inderdaad met autorijden een eng idee, zou er maar niet te veel bij nadenken want dan loop je het risico om van de spanning al flauw te vallen. Had ik bij de kaakchirurg, ik had alleen de verdoving nog maar gehad en zat in de wachtkamer totdat dit zou gaan werken, en oops daar lag ik.
Hopelijk heb je er wanneer je zwanger bent niet zoveel last van, of ben je al zwanger? Zou misschien ook door diarree kunnen komen dat je nu wat vaker flauw valt?
Het is en blijft een vervelend iets, waar veel mensen enorm van schrikken als ze het nog nooit eerder met je meegemaakt hebben, ikzelf ben meestal vrij nuchter en roep altijd, ach ik kom vanzelf weer bij. Maar laatst was mijn dochter van 3 er getuige van en die schrok wel enorm, mijn zoon van 6 daarintegen ging me overal mee helpen, heel lief.
Ben gelukkig nog nooit zo hard gevallen, meestal kon ik nog wel gauw gaan liggen/zitten.
Veel sterkte ermee.

groetjes MP

Terug
Bovenaan