Flauwvallen.....niet prettig!

Hallo allemaal,

ik was helemaal blij dat de misselijkheid iets minder werd, maar helaas ik heb er weer iets voor terug gekregen. Ben nu 13+5 dus dacht dat ik het ergste wat de ´onzin´ kwaaltjes wel gehad zou hebben.
Steeds vaker had ik al wel dat duizelige gevoel dat bij flauwvallen hoort, maar het was nog niet mis gegaan. Stond ik vorige week in de winkel brak het zweet me aan alle kanten uit, zwart voor de ogen, gelukkig zag ik een vriendin voor de winkel langs lopen die ik meteen aangehouden heb. We zijn samen ff rustig ergens wat gaan drinken. Sindsdien ga ik overal en op de meest onverwachte momenten tegen de vlakte, best onhandig.
Vanochtend even met de vk gebeld, zij gaf me de volgende tips:
- kleine hoeveelheden eten vaker op de dag
- dropjes bij me hebben
- geen zoet/suiker meer eten (dit ivm met snel stijgen en dalen van je bloedsuikerspiegel, waar je blijkbaar ook heel naar van kunt worden)
- fruit alleen nog in combinatie met crackers of iets dergelijks eten (bevat ook te veel snelle suikers)
- niks geen frisdrank, ranja, sapjes meer drinken, alleen nog thee (zonder theïne) melk en water drinken
- vooral niet ontspannen! Ze gaf me het advies om juist beenspieren aan te spannen zodat het bloed weer naar je hoofd gepompt wordt. Tenzij je te ver bent, dan wel gaan liggen natuurlijk!!!
Dit moet ik een week proberen tot ik volgende week weer op controle kom en dan gaan we kijken hoe het dan gaat.
Mijn bloeddruk is wel behoorlijk laag, maar mijn HB is heel goed dus heb helaas niks aan ijzer ofzo.

Mochten jullie last van hetzelfde hebben, probeer de tips wie weet helpt het voor jullie ook. Mochten jullie nergens last van hebben, wie weet heb je nog tips, deze zijn altijd welkom!

Veel liefs Son

Hey ik heb dit bij 2 zwangerschappen gehad! Ik zat veelal thuis... Warmte verschil kon ik ook niet tegen.
Dropjes hielp goed en tucjes..
Mijn bloeddruk was pas goed aan het eind van de zwangerschap! Sterkte
Liefs

Tip: Zout eten.

Ik had voor mijn zwangerschap last van een te lage bloeddruk daardoor had ik ook last van duizeligheid een hele tijd sindsdien ben ik meer zout gaan eten en dat hielp. Hopelijk heb je er wat aan.

Liefs

heb dat ook gehad.. gelukkig was ik met een vriendin in de winkel.. een glas drinken en even zitten hielp.. maar het is wel frustrerend om er steeds op te moeten letten.. Wel goed dat je het wel aan voelt komen zodat je snel kunt gaan zitten...het hoort er bij blijkbaar..

Hey dames, bedankt voor de tips. Heb inderdaad een zakje zoute drop in mijn zak voor de gevallen dat. Verder merk ik echt verschil in mij fitter voelen nu ik geen suiker probeer te eten. Ben ook een stuk vrolijker, dus dat is mooi meegenomen.

Terug
Bovenaan