flauwvallen normaal?

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu bijna 19 weken zwanger en ben de afgelopen week al 2 keer flauw gevallen.
Ik heb net de verloskundige gebeld en ze zei dat het te maken kan hebben met het verwijden van je bloedvaten rond de 20 weken.Je hoofd krijgt dan ineens geen bloed meer als je te lang staat (aangezien ik kapster ben).
Wat help is zoethoutthee of drop.
Het blijkt dus normaal te zijn (tenzij het vaste prik wordt)
Nou, ik vind het best genant om ineens bij mensen op de vloer te liggen.
Heeft hier iemand ook ervaring mee en wat doe je eraan?
Groetjes Mikkie.

Hi,
ik ben nu 12 wkn zwanger, vanmiddag voor het eerst naar de vk :) *spannend*

Ik ben zelf ook al 2x flauwgevallen... in het begin toen wist ik niet eens dat ik zwanger was... 2 tanden uit mijn mond :(   en daarna nog een keer...

Ik word soms nog steeds licht in mijn hoofd, eet en drink regelmatig, houd rust wanneer het me te veel word...

Hoe het precies komt weet ik niet, maar ik heb het vaker gehoord dat het regelmatig voorkomt bij zwangeren...

Leuk is anders...
Liefss.. Nens

beetje lullig idd om in gezelschap in elkaar te zakken.maar het komt regelmatig voor.ik val gelukkig niet flauw,word wel bij het staan licht in mn hoofd en draaierig.bij mij helpt veel eten,al heb ik niet echt honger,schijnbaar heb ik toch nog niet genoeg op.mijn vk zei ook dat er nu meer bloed naar je buik gaat.
groetjes kari

Ik ben in mijn eerste zwangerschap ook eens flauwgevallen in een winkel. Met een te lage bloeddruk kan dit gebeuren. Later herkende ik het (zicht wordt minder en daarna zwart voor de ogen) en als ik dan snel ga zitten met het hoofd tussen de benen is het nog tegen te gaan. Wel vond ik het eng om nog in de auto te rijden. Het gebeurde mij namelijk ook wel terwijl ik gewoon zat. Deze zwangerschap (18 weken nu) heb ik het nog niet meegemaakt gelukkig.

Hoi,

Ben nog nooit faluwgevallen maar ben sinds ik 16 weken zwanger ben ( nu 23 weken ) snel duizelig en draaierig. Ook ben ik kortademiger. Ik heb ergens gelezen dat het normaal is.

juffie

Terug
Bovenaan