Flauwvallen tijdens de bevalling?

<p>Hoi Dames,</p><p>Misschien een beetje een rare vraag maar is er wel eens iemand flauw gevallen tijdens de bevalling? Is dit mogelijk? Ik ben nu bijna op de helft van mijn zwangerschap maar best wel bang om flauw te vallen tijdens de bevalling. Al vanaf mijn 6e val ik heel gemakkelijk flauw bij drukte, warmte en pijn. Ik heb ook een lage pijngrens (met bloedprikken wordt ik altijd wat licht in mijn hoofd). Na het flauw vallen voel ik me meestal zo slap als een vaatdoek vandaar dat ik bang ben dat dit tijdens de bevalling ook gebeurd. Ik heb dit reeds doorgegeven aan mijn VK. Het is mijn eerste kindje dus ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Iemand tips voor mij? Alvast bedankt!</p><p>Liefs</p>

Dit heb ik ook samen met een ‘bloedfobie’ al ervaar ik het zelf niet als iets angstigs: zodra er bloed is ga ik out. Net als idd drukte, warmte ed. Tijdens mijn bevalling was ik er volle focus bij. De eerste keer dat ik opstond ging ik pas flauw. Uurtje na de daadwerkelijke geboorte. Mijn verloskundige had dat eerder meegemaakt. Zij dacht dat de adrenaline mij op de been had gehouden en toen de klus geklaard was ik dus alsnog ging ?

Hoi Ariel,
Een vriendin van mij vertelde inderdaad ook zoiets! Zij vertelde dat je lichaam zoveel adrenaline en oxytocine aan maakt dat ik er niet bang voor hoefde te zijn tijdens de bevalling. Als het daarna gebeurd maakt het niet zo veel meer uit! ;) Laten we het hopen!

Ja klopt daarna kun je rustig ff bijkomen dus dan maakt het niet zoveel meer uit. Bespreek het inderdaad goed. Dan kunnen ze eventueel de koude handdoekjes alvast klaarleggen ?. Je kunt er verder ook niet zoveel aan dien denk ik. Zet m op iig ??. Succes! 

Terug
Bovenaan