Flauwvallen?

Hoi dames,

Vraag:
Gisteravond viel ik bijna flauw. Ik werd misselijk en daarna had ik sterretjes overal over mijn lichaam heel vaag...
We waren in de stad en ben weggelopen en het zakte langzaam af.
Wel heb ik een lage bloeddruk 110/50 zou dit hieraan kunnen liggen?
Hebben meerdere meiden hier last van?

Tot horens!
Dana (ruim 28 wk)
 
Of dit flauwvallen is geweest en of het met de zwangerschap te maken heeft is natuurlijk moeilijk te zeggen. Misschien sowieso wel even verstandig het gebeuren te melden bij je VK.

In het algemeen over flauwvallen:
Flauwvallen ontstaat als er tijdelijk te weinig bloed naar je hersenen gaat.
Dat kan heel veel verschillende oorzaken hebben, waarvan lage bloeddruk er één is.
De combinatie met het warme weer en misschien ook wat uitdroging hierdoor (had je genoeg gedronken?) kan dat misschien versterkt hebben.

Mocht het weer opnieuw voorkomen, dan kun je denk ik beter niet doorlopen. Ga liever zitten, want als je flauwvalt kun je hard aankomen! Zou toch vervelend zijn als je wat breekt of een hersenschudding oploopt, om maar eens wat te noemen.

Een trucje om heel snel je bloeddruk te laten stijgen is op je hurken gaan zitten, dat is vaak voldoende om flauwvallen te voorkomen.
Als het heel erg is of je valt echt flauw, ga dan op de grond liggen met je benen omhoog (iemand even laten vasthouden of op een bankje leggen), er stroomt dan veel bloed uit je benen naar je hoofd en je komt sneller bij.

Groeten,

N.
(36 weken, en gelukkig geen last van flauwvallen)
 
hoi
ik denk dat het wel aan je bloeddruk ligt. die is vrij laag vindt ik.
het kan ook zijn dat je bloeddruk schommelingen hebt. ik had dat rond de 20wk ongeveer...dan werd het me ook in ene keer heel slecht. dan kan je bloeddruk even heel laag zijn.
neem een zout dropje mee, was het advies van mijn vk. en het hielp.
nu heb ik er overigens geen last meer van.
mijn bloeddruk ik nu: 115-75
groetjes van sandy 27wk
 
ik heb er ook last van,bloeddruk van 100/70....ik eet ook lekker zoute drop...zonder dat zakt mijn bloedruk volgens mij nog meer want ik eet er best veel van....advies van mijn ha was veel frisse lucht en blijven bewegen,ik heb het voornamelijk als ik lager op een plek sta namelijk....doordat je niet beweegt stroomt er geen bloed naar je hoofd.....als het erg wordt even met je hoofd tussen je knieen gaan zitten.
 
Had ik ook last van bij mijn eerste zwangerschap, kreeg het advies om meerdere malen per dag kleine porties te eten. Het kan zijn dat je bloedsuikerspiegel even aan het schommelen is. Eet wel gezond (fruit, broodje, ontbijtkoek, cuppasoep etc) en vooral geen snoep of vette happen.
Veel succes ermee!
 
Terug
Bovenaan