flauwvallen

Hoi,

Ik ben nu ruim 7 weken en was gisteren aan het werk ik mijn winkel. Opeens voelde ik dat ik niet goed werd en ben ik flauw gevallen. Ik had dit nog nooit eerder meegemaakt en was er erg van geschrokken. Ook om het feit dat ik altijd alleen ben in de zaak en er nu gelukkig klanten waren die me konden helpen. Ik ben de rest van de dag thuis gebleven, mijn moeder kon voor me invallen. Nu ben ik weer aan het werk. Ik voel me niet echt fit en ben steeds bang dat het weer gaat gebeuren.
Heeft iemand van jullie dit ook wel eens meegemaakt en misschien tips?

Liefs Willeke

Hallo Willeke,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik herken het wel van mijn 1ste zwangerschap. Toen was ik ook regelmatig duizelig of dat ik flauw viel. Wat je het beste kunt doen is vaker tussendoor wat eten en ook eten waar ijzer in zit, dus bijv...stroop op brood, augurken eten  ofzo. Moet je wel weer opletten dat je geen melkproducten daarbij eet, want die remmen het ijzergehalte weer af. Als je sinasappelsap erbij drinkt neemt het juist weer beter op.

Maar wat vaker wat tussendoor eten zal waarschijnlijk al wel helpen.

Succes en geniet maar fijn van je zwangerschap.
gr Daan

Het kan erbij horen idd. Drop wil ook wel eens helpen. Geen hele zakken natuurlijk, maar af en toe als je je wat flauw voelt.
Daarnaast idd ijzerrijke producten. Bij stroop geen kaas doen (bijv. boterham met stroop en kaas), want dat neutraliseerd het ijzer.

Terug
Bovenaan