Flauwvallen

Hallo
Ben op het moment 16w2d zwanger , en heb vanaf de 10de week heel erg veel last van een te lage bloeddruk , ben bloed gaan prikken en dergelijke , bleek dat ik teveel witte bloedlichaampjes had ,
Volgens de huisarts en vk is er weinig aan te doen.
maar nu is het probleem ik val de laatste dagen steeds vaker flauw , heb me al ziek gemeld van het werk en hou me al extra wat rustig maar het schiet niet op..
Iemand hier ervaring mee?

Groetjes Debbie

Hi Debbie,

Ik heb geen ervaring met flauwvallen, maar wel met een lage bloeddruk. Die van mij is 100/50, die van jou nog lager denk ik? Ik eet meer zout en veel drop omdat dat bloeddrukverhogende factoren zijn. Misschien heb je er wat aan?

Succes.
Gr. Tamara.

Hoi Debbie,

Ik heb al mijn hele leven een lage bloeddruk en merk dat ik er nu nog een beetje extra last van heb. Bij mij helpt het om ijzer te slikken, maar dat moet je wel even met je vk overleggen.

Als je je slap begint te voelen kun je een (extra) zout dropje nemen of een kopje bouillon.

succes!

bouillon drinken dat helpt echt ik had dat ook je moet namelijk combinatie van vocht en zout hebben. succesmeis.cup a soup kan ook

Hoi,

Ik heb ook een te lage bloeddruk 80/60 de verloskundige adviseerde mij drop te eten en zoethoutthee te drinken.
Ik heb namelijk ook last van flauwvallen ben ook al een week thuis..

Liefs Zonnetje
8 weken zwanger

Hartstikke bedankt voor al jullie advies , alleen helpt het bij mij niet :(
Ben hier al een week of 3 mee bezig met drop en thee, bouillion enzo..
Vind het echt vervelend , morgen nog maar eens na de huisarts bellen want durf nog amper alleen boodschappen te doen ofzo , bang dat ik alleen ben als ik flauwval..

Hoi,

Ook in herken me in jou verhaal. Heb een bloeddruk van 90/50. Ook ik kreeg het advies om dropjes te eten, maar dat helpt helemaal niet. Het enigste wat helpt is een kopje soep eten daar knap ik wel wat van op.
Maar ik val inderdaad ook altijd flauw als ik boodschappen aan het doen heb of aan het winkelen ben. En dan kun je niet even een soepje nemen. Ik schaam me steeds dood in de winkels, maar je kunt er echt niks aan doen.
Ik heb ene tijdje mn man boodschappen laten doen, ik drufte de winkel gewoon niet meer in.
Gelukkig voel ik het aan komen. En dan ga ik lopen en bewegen, schijnt slecht te zijn om stil te staan.

Ik snap overigens niet waarom er niks mee gedaan wordt. Lage bloeddruk schijnt nog vervelender te zijn dan een hoge (daar heb ik geen ervaring mee). Maar omdat het niet gevaarlijk is voor de kleine doen ze er niks aan. Hier in Duitsland krijg je zoutinfus toegedient, alleen ben ik in NL bij de vk, waar k achteraf veel spijt van heb.

Succes ermee!!

Hoi Risje ,
De ene keer voel ik het aankomen de andere keer niet dus is wel vervelend maja voorlopig doe ik gewoon de boodschappe niet meer in mn eentje ..
Zelfs winkele ( mn grote verslaving:p) is op dit moment niet meer leuk..
Ja da kreeg ik dus inderdaad ook te horen bij de huisarts en vk omdat het gevaarlijk is voor de kleine word er niets aan gedaan..
Zit je dan mooi mee opgescheept , hoop dat het niet lang meer duurt dat flauwvallen..

Terug
Bovenaan