Flauwvallen..

Hi ladies,
Ik weet weer hoe het was.. Mijn eerste twee zwangerschappen viel ik om de klapscheet flauw. Ik ben nu 9 wk 4 dg en ben weer flauwgevallen. Waarschijnlijk door een te lage bloeddruk, dat was de vorige keren het geval. Ik ben echt bang dat ik deze zwangerschap weer hetzelfde mee ga maken.
mijn laatste zwangerschap was 9 jaar geleden en toen waren er, bij mijn weten, niet van dit soort forums. Nu wil ik graag weten of er meer zwangeren zijn die hier zoveel last van hebben.

x Taraneh

He bah,wat vervelend.
En angstig ook als je weet dat je zo maar ineens flauw kan vallen!

Ik heb het alleen als ik niet eet.
Ik moet echt overal waar ik heen ga wat te eten meenemen,anders val ik ook flauw.Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook.

Maar bij mij komt het niet door een lage bloeddruk.

Sterkte,groetjes van Jo

Er was nog iemand met een te lage bloeddruk bij de mamaclub van maart......drop/zoethout helpt!
Dit werkt bleoddrukverhogend....ook de reden waarom je normaliter niet teveel drop mag eten als je zwanger bent! Bij een te lage bloeddruk dus erg goed!!
Succes ermee!!

Ik heb er zelf geen last van.
Maar een vriendin van mij die vorig jaar zwanger was, heeft de eerste 3 maanden van haar zwangerschap niet gewerkt, omdat die te pas en te onpas flauw viel.
Er zijn er dus meer (overigens bevallen van een prachtige meid!)

Ik heb het bij me vorige zwangerschap ook gehad. Ook door een te lage bloeddruk. Mij werd toen geadviseerd om indd een paar zoute dropjes te eten, wat chips of kruidenbouillon.
Ik kon toen ook echt niet meer alleen douchen, dat was niet vertrouwd, dus ging ik 's avonds douchen, als me man thuis was en erbij stond.
Wat vervelend dat je dat al zo vroeg in de zwangerschap hebt.
Hopelijk wordt het wat minder,en krijg je nog andere goeie tips wat je kunt doen.

Liefs marielle

Hoi,

Ik heb het ook, maar ben ook in het dagelijks leven bekend met erg lage bloeddruk.
Wat vaak kan helpen is drop, zout, chips, boullion, gezouten pinda's, OLS(??) zakjes die je meeneemt op vakantie tegen uitdroging helpen ook heel goed.
Rustig bewegen, niet te snel opstaan. Voldoende water drinken.
Vroeger heb ik ook wel een tijdje kelp gebruikt, maar als je er iets teveel van binnenkrijgt is je bloeddruk zo te hoog, vind ik een te groot risico.

En dat van het douchen klinkt ook bekent, al heb ik het meer met een bad nemen, mag ik ook niet meer als ik alleen thuis ben.

Groetjes

Nee, geen problemen hiermee, in het verleden (toen ik nog niet zwanger was) wel vaak flauwgevallen, doordat mijn darmen zo van slag waren toendertijd, kan dus nu ook het geval zijn, omdat je darmen van slag zijn door je zwangerschap. Ik had dit met name bij verstopping.

Ik ben toendertijd met veel minder kruiden gaan koken, en veel vezels gegeten.

Groeten, Linda

Hoi,
De verloskundige heeft tegen mij gezegd omdat ik ook altijd last heb van een lage bloeddruk om best redelijk wat zout te eten dat zorgt ervoor dat je bloeddruk iets hoger blijft en je minder snel flauwvalt.
sterkte ermee.
Groetjes jet

Terug
Bovenaan