Flauwvallen

Hoi Hoi,

Ik ben gister bijna flauwgevallen. Ik kon nog net op tijd gaan zitten, anders lag ik. Niet fijn met een meid van 2jaar om je heen, dus was blij dat ik net op tijd was. Ik was net ontbijt aan het smeren. De vk denkt dat mijn bloedsuikerspiegel te laag was. Maar ik ben de hele dag beetje duizelig geweest als ik te snel op stond en nu weer.
Als ik weer zou flauwvallen moest ik langskomen om mijn hb te prikken.
Nu vraag ik me af, herkent iemand het? Ik denk namelijk dat het aan het warme weer ligt. Maar zeker weten doe ik het niet.
Iemand idee?

Liefs Reneke
 
Hoi Reneke,

ik denk dat het een combinatie is van je bloedsuikerspiegel en de warmte. Ikzelf heb het als kind wel gehad met warmte. Dan at ik weinig en kon ik me van de warmte heel naar voelen, beetje duizelig en soms het gevoel hebben dat ik bijna flauw viel.
Nu gelukkig geen last meer van, nu tijdens de zwangerschap merk ik wel dat de hele dag kleine beetjes moet eten om me beter te voelen.

Liefs Danielle
 
Hoi Rekene,

ik herken het heel goed, ben nu 12 weken en heb al 3 weken de neiging om flauw te vallen. Vooral als ik eventjes gezeten heb en dan weer opsta. Om gek van te worden, maar de verloskundige vertelde me bij m'n vorige zwangerschap al dat er weinig aan te doen is. Alleen er rekening mee houden. Dus daar werd ik niks wijzer van. Dus ook deze keer maar rustig opstaan en gauw gaan zitten als de wereld zwarte vlekken begint te vertonen...
 
Ik weet niet hoelang je zwanger bent, maar ongeveer halverwege je zwangerschap is bij de meeste vrouwen hun bloeddruk vrij laag.
Dat in combinatie met warmte kan makkelijk veroorzaken dat je flauwvalt.

Zorg dat je voldoende drinkt met dit warme weer.
Verder rustig aandoen en rustig opstaan.
 
Een dropje eten helpt vaak ook (niet doen als je een hoge bloeddruk hebt). Bij mij was het een combinatie van een hele lage bloeddruk en een laag HB. Na ijzerpillen is het wel iets verbeterd.

gr.
Wenser
 
hoi

ik loop nu in het ziekenhuis omdat ik nu bijna 4 keer flauw ben gevallen in 1,5 week tijd. bij mij begint het als ik rustig zit met ineens heel misselijk te worden en als ik dan naar de wc ga, breekt het zweet me uit en wordt het helemaal zwart voor me ogen. ook is de kleine veel rustiger. dus moet ik morgen weer terugkomen voor een ctg. hij doet het nog steeds goed, alleen nu ik nog.
Ze weten niet wat het is want mijn bloed was verder goed en zelfs mijn urine. maar het is wel heel erg vervelend,want ik heb ook een kleine van 3,5 rond lopen. ik zal je laten weten wat er verder morgen uit komt bij mij en of ik nog tips mee krijg.

groetjes maris, 35 weken
 
Hee meiden bedankt!
Ik ben nu 17 weken en 3 dagen. Vroeger had ik een lage bloeddruk, dus ik heb wel zoute dropjes in mijn tas zitten.
Ik durf met dit weer nu ook niet te fietsen, maar ja de bus rijdt hier maar half vanwege alle feestelijkheden rondom tour de france. :(
Ik heb er vandaag weer last van, doe zoveel mogelijk rustig aan en als weekend zo blijft, vraag ik maandag wel ff op ze mn bloeddruk en hb willen prikken.
In ieder geval bedankt allemaal.

Liefs Reneke
 
Terug
Bovenaan