Fleece deken

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik wat op het babyforum schrijf.

Ik hoop dan ook dat de wat meer ervaren moeders mij uit de brand kunnen helpen...

Mijn schoonmoeder gaat oppassen en wilde eerst een dekbedje gebruiken in het ledikantje wat zij heeft voor onze dochter. Ik heb gezegd dat kindjes onder de 2 jaar geen dekbedje mogen heben. Nu vroeg ze of ze wel een fleecedekentje mag gebruiken? Weet iemand van jullie dit?

Groetjes van Anouk
(mama van Meike; 5 wk, 4 dg)
 
Hai Anouk,
ik durf het niet helemaal zeker te zeggen maar volgens mij heb ik eens gelezen dat fleece niet mocht ivm met het niet goed kunnen "ademen" van deze stof, het zou dan gaan zweten onder het dekentje. Maar goed helemaal zeker ben ik niet dus hoop dat iemand anders je er meer over kan vertellen
groetjes Irene
 
nee echt geen fleece, je moet een katoenen of wollen deken gebruiken, omdat deze ademen. Fleece is een synthetisch materiaal en ademt niet. Zelf zou ik een katoenen deken nemen, zijn te koop bij bv hema of prenata.
 
hoi,
Ik zou bijna bang worden. Onze zoon slaapt in zijn wieg onder een dekentje in een dekbedhoes maar daaroverheen heb ik de omslagdoek van fleece liggen omdat ik het zo koud vond. Nou is de wieg niet zo groot dus zal hij nooit onder z'n dekens kunnen komen. Maar het idee dat mijn oppas had om hem onder die doek te laten slapen is dus niet goed. Oke zo zie je maar ik leer hier ook nog van!
 
Hoi,

Mika slaapt al vanaf zijn geboorte onder een fleece. Nocht de kraamhulp, noch de VK heeft gezegd dat dit niet mocht. Er worden bij de babywinkels ook fleecedekens verkocht dus ik kan me niet voorstellen dat het niet goed is.

Gr. Daan
 
Hallo!
Bedankt voor jullie reacties. Ik laat ze in ieder geval aan mijn vriend lezen en dan moeten we maar effe kijken wat we doen... Ik zelf ben voor een extra dekentje aanschaffen.
Irene,leuke naam heeft je dochter, hihi.
Groetjes Anouk
 
Terug
Bovenaan