Fleece of Katoenen dekentje

Hai,

Even een topic ter discussie. Tegenwoordig zie  je niet alleen maar katoenen of wollen dekentjes, maar ook fleece dekentjes.

Veilig of niet (i.v.m. ventilatie).

Ik ben beniewd naar jullie reacties!

Lieve groetjes
Dara (mama van Michelle en 30 1/2 week zwanger)

Hmmm ik weet het niet,
lijkt me niet erg ventilerend eerlijk gezegd.
Wij hebben dekentjes van koeka, wafeldekens, erg mooi
en praktisch! In de wandelwagen hadden we een velours dekentje van pluisje,
denk dat bij de volgende het beddegoed ook van pluisje wordt, heerlijk zacht voor die kleintjes! Kortom, persoonlijk zou ik niet voor fleece gaan maar altijd voor katoen!

Hai,

Nou hetzelfde heb ik dus ook, ik weet het niet.
Aan de ene kant denk ik katoen (bij mijn dochter ook gebruikt) aan de andere kant, ze verkopen toch geen fleecedekentjes als ze niet veilig zijn?

Maar die koekawafeldekens zijn ook fijn?

i.g.g. bedankt voor je reactie!

Groetjes
Dara

Hey,

Ik gebrbuik dus wel af en toe een fleece dekentje. Je hebt tegenwoordig van die leuke kleintjes bij de zeeman. Ik moet zeggen dat ik ze dan vaak gebruik voor een snelle boodschap om de kleine even lekker toe te dekken. Ik gebruik ze dus niet voor een langere tijd. Ze zijn ook ideaal om je bank van de auto mee te beschermen tegen krassen en vuil van schoentjes of van de maxi-cosi.

Verder gebruik ik gewoon van die wafeldekentjes en katoen.

Claudia

Hoi Meiden,

Mij is ooit verteld dat een fleece dekentje de warmte vast houd maar geen warmte geeft.
Een katoenen deken doet dit wel.
Dus ik ga zelf voor een katoenen deken.
Ik gebruikte wel eens een fleece dekentje in de box als de kleine in slaap was gevallen.

Groetjes

Die fleecedekens voor baby's zijn vaak gewoon dekens van 100% katoen, maar hebben qua uiterlijk iets weg van een fleecedeken.
Het is dus belangrijk om het label te lezen, daar moet op vermeld staan dat het 100% katoen is. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan het zijn dat die deken te warm is voor je kindje en hij/zij oververhit raakt, erg gevaarlijk.

zeker geen fleece deken,

het ademt niet, je gaat er van zweten en je zweet wordt weer koud,
misschien alleen voor een kleine snelle boodschap maar zeker niets anders.

gewoon lekker katoen is veel beter.

gr martina

Ik heb vanmorgen deze vraag eens voorgelegd aan mijn verloskundige. Volgens haar kan een fleece dekentje prima gebruikt worden, maar moet je dat wel altijd doen in combinatie met een lakentje. Dus: onderlakentje, baby, bovenlakentje en dan dekentje. En het bovenlakentje ook een stukje over de deken omslaan.

Terug
Bovenaan