Fles 22.30 laten vallen?

<p>hoi?</p><p>wij hebben een zoon van 3 en halve maand en lopen een beetje te testen met de voedingen. Hij slaapt helaas nog niet door. Nu hebben we op advies van het cb zijn voeding verhoogd naar 180cc(kunstvoeding) om 0700, 11.00, 15.00, 19.00 en 22.30. Met de hoop dat hij gaat doorslapen. Dit doet hij dus niet. Hij drinkt de fles van 22.30 bij lange na niet op... moeten we deze dan wel of niet laten vallen...iemand advies ??</p><p>X Charlotte</p>

Hoi Charlotte, 
Lastige situaties hé. Wij zitten met onze zoon beetje in hetzelfde schuitje. Die is een maandje jonger maar drinkt zijn laatste fles vaak ook niet op. Waardoor hij 's nachts nog graag een voeding krijgt. 
Heb je er al over nagedacht om 'n flesje om 23:30 te geven? Wij zijn dat nu aan't proberen en hij komt nu al 2 nachten pas rond 4 uur ipv 3 uur.. We geven 'm 's nachts ook maar 'n klein flesje. Omdat hij dan eigenlijk ook maar weinig trek heeft.
Vanaf 4 maanden zou je pap kunnen proberen toe te voegen.. Misschien je dan d'r fles van 19:00 later kunnen geven met pap (bijv 21:00) en dan de fles van 23:00 wel laten vallen. Maar zoals ik zeg ik vind 't zelf ook lastig en lees graag met je mee. 
Bij onze dochter hielp bovenstaande. Maar merk dat m'n zoontje toch hele andere dingen heeft haha.

Groetjes Wendy 

Ik zou zeker de fles van 22:30 niet laten vervallen, maar gewoon geven wat hij wil. Vaak is dit minder dan overdag. Je zou inderdaad later kunnen geven. Het is echt altijd even zoeken. Uiteindelijk gaat hij zelf opschuiven. Succes

ik geef bv en krijg mn zoontje vaak niet wakker in de late avond.. laat hem dus maar slapen en komt vaak dan om 3/4 laatste voeding om 8/8.30 gehad dus hij kan makkelijk de nacht over als hij een late avond voeding zou hebben helaas... 
je kan een keer proberen om te kijken wanneer hij dan komt? 

Hoi!
Toen onze dochter zo'n 3 maanden was, kregen we haar s avonds maar moeilijk wakker voor de laatste fles en als ze dan wel eindelijk wakker was, ging de fles er nauwelijks in.
Toen heb ik besloten dat we haar maar zouden liggen en als ze honger heeft dan komt ze vanzelf wel. En dat hielp, eerst werd ze om 4 uur wakker, en toen 5 uur tot ze doorsliep tot uur of 7/8. Dat was voor ons de juiste stap. Het is uiteindelijk toch de bedoeling dat ze de nacht doorslapen en over gaat naar de 4 flessen op een dag.
Je baby kan heel goed zelf bepalen waar hij/zij behoefte aan heeft. Dus mijn advies is voornamelijk luister naar je baby. ? 

Terug
Bovenaan