Fles aanbieden 4 weken

Hee!

Ik geef borstvoeding op verzoek. Maar ben sinds een week begonnen om een flesvoeding te geven per dag. Deze wordt door mijn vriend gedaan rond half 11 s'avonds en dan naar bed.

Reden is dat ik heel langszaam wil gaan afbouwen omdat ik absoluut niet wil gaan kolven.

Nu is het zo als wij een fles van 90 maken, drinkt ze niet heel veel. Eerste keer was 40 daarna 50 . Maximaalste wat ze uit de fles heeft gedronken is 60. Hierna ligt ze volledig in diepe slaap. Vandaag heeft ze helaas maar 35 op en toen sliep ze. En dan krijg je haar ook echt niet wakker.

Hoe kan ik zorgen dat ze meer drinkt? Wij gebruiken dr. Brown flessen met brede en smalle hals
 
Hoi, aangezien je de rest van de dag borstvoeding geeft hoeft jouw kindje niet perse een fles van 90 leeg te drinken. De hoeveelheden op de verpakking zijn een indicatie voor kindjes die volledig poedervoeding krijgen.

Ik zou als je kindje lekker slaapt na een deel van de fles dit lekker zo laten, ze wordt wel wakker als ze honger heeft. Vertrouw op je kindje en de natuur ♡
 
Het zijn maar richtlijnen. Je kan gewoon naar behoefte voeden. Ook met de fles. Lekker zo laten, misschien een schepje minder maken ivm verspilling. 
 
Het zijn idd maar richtlijnen, je weet toch ook niet hoeveel ze uit de borst drinkt? Misschien ook maar 60cc per voeding.

En kunstvoeding smaakt echt anders, vaak is het ook even wennen voor ze en dat gaat niet binnen een week. Het is al super knap dát ze zonder problemen de fles pakt en iets drinkt. Gewoon elke avond blijven aanbieden en ze gaat vanzelf meer drinken, maar verwacht dat niet binnen een week.

Mijn beide kinderen kregen altijd flesvoeding, met 4 weken dronken ze flesjes van max 90cc. Maar ook vaak minder hoor. 90cc+voeding is ruim 100cc, dat ging er echt niet altijd in. Vol is vol, je kindje geeft dat prima aan. En als ze dan in de nacht extra voor borstvoeding komt, is dat maar zo. Met 4 weken is elke 3 uur voeden heel normaal, ook in de nacht.
 
precies wat hier boven al is gezegd: lekker op verzoek en naar behoefte laten drinken, ze meldt ze vanzelf als ze weer honger heeft! 
 
Terug
Bovenaan