Fles afbouwen lukt niet?

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik heb een dochtertje Tessa van bijna 9 maanden. Ze weegt net geen 11 kilo en heeft al 8 tandjes. We krijgen het advies om de fles af te bouwen maar ze blijft drinken en mekkeren als de fles leeg is.</p><p>Haar eetschema is nu</p><p>Ochtend: 240cc Opvolgmelk + 2 scheppen bambix</p><p>Tussendoor: Rijstwafel</p><p>Lunch: 1.5 boterham met boter + 240cc opvolgmelk incl 1 schep jbpm</p><p>Tussendoor: hele banaan/olvarit fruit</p><p>Tussendoor: 240cc Opvolgmelk incl 1 schep jbpm</p><p>Diner: 200gr avondeten/olvarit  + beetje magere joghurt</p><p>Avond: 240cc Opvolgmelk incl 1 schep jbpm</p><p>Verder drinkt ze gedurende de dag water.</p><p>Al met al is ze dus een goede eter. Het idee zou zijn dat ze dan steeds minder fles zou drinken maar niets blijkt minder waar. </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee en evt tips? Alvast bedankt!</p>
 
In de ochtend zou je al minder opvolgmelk kunnen geven (minder scheppen) en gewoon een boterham. 
Sowieso met afbouwen kun je elke keer wat minder scheppen in de fles doen en steeds minder geven. Onze zoon was ook verzot op melk maar we hebben gewoon afgebouwd en uiteindelijk flessen weggelaten en vervangen door water of thee. Ging eigenlijk moeiteloos. 
Je kunt het cb altijd ook vragen voor tips hoe je dit het beste kunt aanpakken.
 
Ik zou idd gewoon wat kleinere flessen geven. Flessen van 240cc zijn echt heel groot, ze kan het wel lekker vinden maar ze hebben dit echt niet nodig. Zelf heb ik nooit grotere flessen dan 180cc gegeven. En s ochtends idd een boterham geven en dan 120cc melk erbij ofzo, dat is wel voldoende.
Die fles voor het avondeten zou het makkelijkst eruit te halen moeten zijn. Als ze vlak daarvoor fruit op heeft en even later weer avondeten krijgt, is die fles erbij echt wel veel. Een fles vervangt een volledige voeding. In 1x stoppen is misschien lastig, maar je zou steeds wat minder kunnen geven. Een weekje 150cc, dan een weekje 120cc, een weekje 60cc.. en dan stoppen.
 
En 1.5 boterham als lunch plus een fles van 240cc is ook echt wel veel.. waarom niet gewoon een fles van 180cc of minder? Dat ze een fles van 240cc lekker vindt en makkelijk opdrinkt, betekent niet dat ze ook zoveel nodig heeft..
 
Bedankt voor jullie tips! Ik ga het vandaag eens proberen. Ze drinkt inderdaad echt uitzonderlijk veel. Het consultatiebureau vond het geen probleem omdat ze ook een grote meid is, maar als het niet vanzelf minder wordt met meer eten erbij, dan misschien idd gewoon afbouwen. Bedankt!
 
Terug
Bovenaan