Fles afbouwen/vaste voeding

<p>Hoi!</p><p>Onze dochter van 7 maanden krijgt nog 4 flessen van 180+6. Meestal zo rond 8.15/8.30 - 13.00 - 17.00 en 21.00u. Vast voedsel eet ze ook (fruit, groente en stukje brood) maar nog geen grote porties (spuugt dan als t teveel is). Voor de fles van 21u moeten we haar nog wakker maken. Ik ben op zoek naar tips om een fles bijv af te bouwen (al kan ze dus nog niet grote hoeveelheden eten) of wellicht korter na elkaar te geven? Ze is klein geboren dus van het cb mag ze deze flessen nog gewoon drinken, die gaven aan dat ze vanzelf wel een fles laat staan. Dat kan uiteraard ook, maar ben benieuwd of iemand wellicht tips heeft! :) </p>

Zeker als ze nog wat klein is, zou ik die flessen lekker laten gaan! Als je vast voedsel verder wilt introduceren, kun je het beste zorgen dat ze eerst een hapje krijgt, en daarna pas een fles. Zo weet je dat de honger zorgt voor optimaal groente/fruit/brood eten, en merk je ook vanzelf of ze dan daarna nog een hele fles nodig heeft!
Ik weet niet meer wanneer precies, maar toen bij ons het eten steeds beter ging, zijn we over gegaan op 3 flessen door er de dag mee te starten (eerst alleen een fles, later beetje brood erna, nog later eerst brood, dan fles), 1 te geven na de boterham tussen de middag, en er de dag mee af te sluiten (1-1,5 uur na het avondeten). Dat werkte super! Tussen de flessen door gewoon zorgen voor verschillende eetmomenten.

De fles van 17u later geven en voor de 21u fles niet meer wakker maken. 
wellicht dat ze snachts komt, maar dan een kleinere fles geven. 
ons schema van 7mnd was, 
7.30 papfles 180+6
10.30 fruit
11.30-12u brood
12-12.30 fles 180
15.30-16 tussendoortje 
17.30 warm eten
18.30 fles 180
ons meisje woog toen 7,2kg en 64cm

Terug
Bovenaan