Fles afbouwen

<p>Het onderwerp is vaker voorbij gekomen maar ik kan het niet terugvinden; hoe bouw je de nachtfles af? Kindje is het jaar voorbij en het lijkt echt gewoonte te zijn die fles, elke nacht zelfde tijd. </p>
 
Hier ben ik steeds minder gaan geven. Nooit 180/150cc, maar 120cc voor een week, en toen 90cc voor een week en toen 60cc voor een week. Zo bouwde ik m vanzelf af. Hier ook wel tot 12 a 14 maanden een nachtfles nodig gehad, maar niet elke nacht en dus ook maar een halve fles. Een hele fles is niet nodig.

En vanaf 14 maanden ben ik gewoon water gaan geven als ze wakker werd. Ik was er klaar mee. De eerste 2 nachten was dat even strijd want dat vond ze natuurlijk niet leuk. Maar daarna was het goed.

Dus steeds wat minder aanbieden en op den duur gewoon overgaan op water. Even volhouden hierin en dan wordt het heus wel geaccepteerd!
 
Wij doen het nu ook met minder schepjes melk. Dus nu 150+3. Gaat prima lijkt het. Ze heeft t volgens mij ook niet meer nodig dus dan ben je er idd wel klaar mee (bijna 13 maanden)
 
Onze dochter is nu 17 maanden en geen fantastische slaper. Ook niet super slecht hoor. De helft van de nachten slapen we door. En dan zijn er genoeg nachten over dat we wel 1 of meerdere keren heen moeten. We zijn steeds meer gewoon gaan troosten. Even aaien, even sussen, speentje nog even erin. Wel in bed. En als ze dan verder slaapt mooi. Dat gebeurt meestal. 
Maar er zijn nog steeds nachten dat ze echt niet meer in slaap valt en hard gaat huilen of echt elk half uur weer huilt. En dan geven we nog een flesje. Dat is 60 ml water en 1 schepje. 
We hebben het sinds 9 maanden al langzaam afgebouwd. Steeds een schepje minder, niet wateriger. Wateriger zijn we pas na 14 maanden gaan doen. Nu is ze al tevreden als ze even op schoot ligt en die ene schep met 60 ml ligt. Heel vaak is het gedoe dan over en slaapt ze toch weer verder. Dus ik zie nog niet echt motivatie voor mezelf om ermee te stoppen. ? Maar dat moment komt vast wel.
Bij ons is de ochtendfles een probleem. Die kan ze inmiddels best uit een beker bij het ontbijt drinken. Maar ze wordt zo woest als ze niet direct uit bed even melk uit een fles mag drinken...  Ik moet het eigenlijk veranderen. Lijkt me zo'n gedoe ?
 
Zitten nu idd al heel lang op 120+4. Vannacht voor het eerst 90+3 gedaan, dat ging goed alleen vroeg wakker ? Gaan dit eens een weekje proberen. CB gaf aan dat kindjes tandbederf kunnen krijgen als ze nog een flesje krijgen 's nachts daar schrok ik wel van. En met bijna 14 maanden is doorslapen ook wel weer een keer leuk ?
 
Terug
Bovenaan