fles -borst

Hoi,
vraagje: ik geef bv, moet over een paar weken weer gaan werken. Nu kolf ik al vanaf de eerste week (diepvries zit al goed vol) en ben ik in week 6 begonnen met het geven van 1 flesje bv per dag om te wennen aan de fles. Dit lukt voor geen meter, Anna wordt helemaal hysterisch als ze honger heeft en de speen van de fles in haar mond voelt.
Ik heb verschillende flessen gebruikt, mijn vriend het laten geven etc.
Hoe hebben jullie dat gedaan??? Ik begin me zorgen te maken als ze straks naar het kdv moet.....
Gr. Anne
 
Hoi, soms helpt het als je lopend de fles geeft. Mijn zoontje wilde ook nooit de fles zittend drinken. En toen hij te zwaar werd deden we hem in de babybjorn draagzak met zijn rug tegen onze buik.
Soms scheelt het als echt een vreemde de fles geeft, bv een leidster op het dagverblijf Soms kan het hoe vreemd het ook klinkt helpen als iemand anders het geeft maar een doekje erbij houdt waar jouw geur aanzit. (gewoon er een nachtje mee slapen)
Of wil ze wel drinken als er geen lichamelijk contact is, dus bv als ze ligt op de bank of in de wipper. (dat ging ook zo bij mijn zoontje)
En heb je de verschillende flessen snel achter elkaar geprobeerd of er echt een paar dagen mee geoefend? Bij mijn zoontje heb ik op een gegeven moment fles-dagen geintroduceert. Kolfde ik voeding af en de ene voeding moest ie uit de fles drinken en de andere uit de borst. Eerst was het een en al hysterie maar dat zwakte steeds meer af en na een paar dagen dronk hij uit de fles. Niet van harte, maar als het moest kon ik wel met een gerust hart weg.
Mocht het nog niet gaan: is er een mogelijkheid dat je tijdens je werk gaat voeden op het dagverblijf?
succes!
groetjes, ingrid mama van Mika (bijna 10 maanden)
 
ik mijn dochter wilde pas ook niet goed overgaan op de fles. van difrax is er een nieuwe speen , die is wat breder, en die pakte ze wel goed.
je hebt de flessen die krom zijn, maar ook een brede fles.. deze heeft als voordeel dat je deze in de magnetron kan steriliseren. dat vindt ik helemaal een uitkomst.
succes met proberen.
 
Ik weet niet hoe oud je kindje is maar misschien oefenen met een tuitbeker.

Hier ging het ook niet vlekkeloos heb haar voor iedere voeding 30cc bv in de fles aangeboden en dat stug volhouden. En raakte ze over haar toeren dan kreeg ze de borst na 3 dagen pakte ze hem en dronk ze het op daarna wel de borst gegeven. En het zo opgebouwd.

De tips van Ingrid zijn goede vooral die van dat lapje met je geur en een tijdje de zelfde fles gebruiken.

Heel veel succes. Groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan