fles/borstvoeding

zijn er nog kids die fles of borstvoeding krijgen? zette net een berichtje op facebook en kreeg meteen de vraag of wij nog flesvoeding gaven en of we dat ook in de nacht doen.
ik weet van vriendin van mij haar zoontje is van 14-02-2011 en die krijgt ook nog 's nachts flesvoeding.

daarbij komt dat alicia 's avonds ineens maar weinig eet. een potje gaat er zo in maar als we zelf koken nee hoor.
we hebben ook geen zin in een strijd 's avonds of
s nachts om haar weer in bed te krijgen. met de fles lukt dat vaak het beste.

al begint ze hem nu steeds vaker te weigeren (uit fles, tuit of grote beker)

wat denken jullie hiervan?

Jochem krijgt al vanaf zijn 10 mnd geen flesvoeding meer.
Wel krijgt tie voor het slapen gaan nog een flesje melk maar niet omdat hij niet naar bed wil hoor gewoon lekker knus momentje in ons bed daarna tanden poetsen en lekker slapen.
Wanneer hij 's nachts wakker word en echt even niet meer slapen dan krijgt tie gewoon een klein flesje hoor.

Flesvoeding op deze leeftijd vind ik....nou laat ik het zo zeggen niet nodig.
Meer voor de markt en sponseren van..........
Gewone melk/karnemelk of what ever volstaat mi gewoon....

Wanneer je geen strijd wil met naar bed gaan zou ik het gewoon zo even accepteren.
Jochem eet al heel lang 's middags niet of nauwelijks brood nou hij kan een stuk fruit krijgen maar ga hem echt geen flesvoeding geven.....
Op deze leeftijd is het normaal dat ze gaan rommelen met het eten zeg maar.
Als ze honger hebben hoor je ze wel.

Verder qua potjes/ mee eten met de pot is maar net wat ze gewend zijn.
Wanneer ze altijd potjes hebben gehad is het idd vaak zo dat ze vers "weigeren"

Ik heb hier gelukkig een kliko haha hij eet alles
Dus wat dat betreft als jullie willen dat ze vers eet moet je volhouden....

Hier ook rond de een jaar gewone melk gegeven. En sinds 10 mnd kreeg hij na het avondeten geen melk meer. Alleen bij ontbijt en lunch.
Er zijn heel af en toe nachten dat hij rond half 1 wakker wordt, valt hij dan niet snel in slaap dan krijgt hij een beetje warme melk.
Maar voor de rest niet voor het slapen.

Soms ook weinig eten overdag, maar hij slaapt dan vaak wel gewoon goed.
Hier dacht ik een tijdje dat hij geen avondeten wou, bleek hij wou het zelf doen!

En ja als ze honger krijgt eet ze echt wel. Ik zou dan alleen na de lunch geen tussendoortjes meer geven tot ze weer goed haar avondeten eet.

Ik geef 's morgens nog steeds een fles opvolgmelk 4. Vaak geeft mijn man Tjerk en ik Koen. Gezellig met z'n viertjes op bed ipv aan de ontbijttafel. Gewone melk vond hij vies. Brood heeft hij 's morgens geen zin in. Dus houden we het voorlopig maar op drinkontbijt. Haha. Als hij 's nachts komt ( de laatste weken vaak) krijgt hij water en soms als hij honger heeft, een korstje brood, krentebol of zoiets. Net wat ik midden im de nacht tegen kom van voedzaam spul. Ik ben met 13 maanden gestopt met een nachtfles. Die gaf ik meer voor mijn eigen plezier. Even een wij-momentje. Dus nog 1 fles.

Ethan krijgt smorgens nog een papfles die komt zins hij in een sprongetje zit tussen 5 en 6uur en vind ik nou niet echt een tijd om beneden uitgebreid een broodje te eten ethan is dan sowieso van snel en makkelijk.
En als hij dan wakker word wil hij als nog een broodje

gewone melk vind alicia ook vies ook al is het warm. en mijn vriend vind water zelf vies en weigert het haar 's nachts te geven..
maarja wat moet ik daar dan op zeggen als ik der wel eens doorheenslaap tot ik een knal van der krijg.

Waarom weigert je vriend alicia ater te geven omdat hij het niet lust.....en wat als ze erop in slaap valt......? Hij hoeft het zelf toch niet op te drinken?
Je kan soyamelk proberen dat vinden ze over het algemeen erg lekker en heb je in allerlei smaken...

En gewone melk met roosvicee?
Dat dronken mijn neefjes altijd....

ja gewone melk met roosvicee heb ik gister geprobeert en dat dronk ze half flesje van maar begon na kwartier in bed te mopperen en huilen.

ik weet ook niet waarom hij dat niet wil geven. ga t aankomende nacht zeker is proberen

Terug
Bovenaan