Fles combineren met fruit

Hallo,

Valentijn eet nu sinds een paar dagen bijna een heel fruit hapje. Hij is precies 4 maanden en krijgt altijd 4 flessen van 180cc per dag.
Is het nou de bedoeling met een fruithapje om hier dan 1 fles tussenuit te halen en in plaats daarvan fruit te geven of niet?
Heb het al op het cb nagevraagd maar daar krijg ik geen normaal antwoord, ze blijven namelijk zeggen dat hij tot 6 maanden alleen melk nodig heeft.

Hoe doen jullie dit?

hoi hoi...

4 Flessen...!!Ik ben jaloers!
Hoe laat krijgt hij deze dan?

Mijn dochter is 4 1/2 maand en op aanraden van de kinderarts mag ze beginnen met ook de fruithapjes.
Maar ze heeft nu gewoon nog 5 flessen van 180cc water en ik heb het idee dat ze deze ook echt nodig heeft..

Hoe heb je dat trouwens afgebouwd?
En wanneer krijgt hij nu de hapjes meteen ervoor of een uur ervoor.
Ik dacht dat het ook te vroeg was, ik had me ingesteld op 6 maanden.
Maar het is dus ff anders, wat de kinderarts tegen ons zei is dat het erbij kwam...
Maar ik weet dus niet of dat dat alleen voor mij geldt of voor iedereen.

Nou ik heb niet echt jouw vraag beantwoordt maar wel wedervragen terug gelegd merk ik wel..hahahah

Hoi Sens,

Wij gaven altijd een fles om 8/12/16/20/23 uur. En dan het badje voor de laatste fles. Op een gegeven moment kwam het een keer een dag slecht uit (oud en nieuw) dus toen hebben we hem voor de fles van 20 uur in bad gedaan. Hij bleef daarna doorslapen tot de volgende ochtend.
Nu geven we om 9/13/17/21 uur, meneer slaapt echt iedere ochtend heerlijk uit tot half 9.

Wij zijn alleen wel echt iedere dag van het bad omdat ik het idee heb dat Valentijn dan gewoon lekkerder slaapt.

Nu geef ik fruit tussen de fles van 1 en 5 uur, zo rond een uur of 3.

Wij hebben alleen wel in het begin Valentijn puur op verzoek de fles gegeven, dat was 2 weken 8 flessen en toen ging hij al door slapen.

Hallo Fabienna,

Bedankt voor je reactie, dus als ik het goed begrijp dan maken jullie jullie kleine man gewoon niet wakker voor de laatste fles?
Wij maken namelijk onze dochter altijd wakker om 23:00uur, ze is nooit uit haar eigen wakker geworden...waarom?bang denk ik dat ze s nachts zal komen, dat heeft ze tot nu toe nooit gedaan. Ze is nu altijd rond 7 uur wakker.
Hoeveel voeding geef je hem nu nog?
En hoe oud is die eigenlijk?

Pfff...weer veel vragen he..

Wij hebben nooit gevoed op aanvraag maar altijd op vaste tijden, wel eensgeschipperd met een half uurtje of zo als dat beter uit kwam of we het idee hadden dat ze al honger had.

Ook hier is t wel makkelijk om op de site van nutricia te gaan bekijken en gaan chatten met een voedingsdeskundige.
Onze meid krijgt om de vier uur vanaf smorgens achte de fles,200cc,en tegen de middag krigjt ze een beetje fruithapje.
Nu hebben we eens geprobeerd een beetje rijstebloem door de flesvoeding gedaan.

@sens: zou je niet gewoon keertje proberen? Misschien slaapt ze wel de hele nacht door. anders probeer je het op een vrijdag, zodat je, als ze toch 's nachts komt, niet brak naar je werk hoeft...

volgens mij is vast voedsel extra... en dat stomme cb: toen ik een vraag stelde over flesvoeding was het antwoord: ja maar je mag tot 6 maanden best borstvoeding blijven geven, want dat is het best voor je kindje !!!!!!!!!! GRRR!!!!!!!!! alsof ik dat zelf niet weet !!!!!!!!!!! maar vraag dit toch met een reden....

Stan dronk eerst 5 flessen 2 van 120 en 3 van 180. Nu krijgt hij sinds een paar dagen een fruithapje (2x per dag), en we hebben 1 fles van 120 laten vervallen hierdoor. Nu krijgt hij dus 4 flessen en 2x op een dag een hapje

liefs

Hier ook nog 5 elssen, en net afgelopen weekend met fruithapje (appeltje) begonnen. Julian vindt het heerlijk!!!! Ik weet niet anders dan dat fruit bijvoeding is. Maar hij krijgt dan ook nog maar een kwart appel.
Volgens het CB mochten we nog niet de laatste fles laten vallen en moet ook zeggen elke fles gaat tot de laatste druppel leeg.

Terug
Bovenaan