Fles drinken

<p>Hallo</p><p> </p><p>Ons zoontje  is nu 4.5 maand oud en is een super  vrolijk mannetje. Alleen bij het drinken van ze flessen  gaat de eerste helft makkelijk maar bij het laatste stuk lijkt het wel of die zich verveelt druk met ze armen proberen de fles uit de mond te trekken.  En later duwt die hem er ook uit en wil die daarna niet meer.</p><p>We gebruiken de dr Brown flessen met speen nummer 2. Meer kinderen die dit hebben ? Of misschien tips?</p>

Misschien helpt een voedingsketting om hem af te leiden?
En zingen.. ik heb wat afgezongen om die flessen erin te krijgen :)! En hier hielp ook lopen tijden het voeden: is wel enorme spiertraining haha
Evt wisselen naar speen 3 zolang t dan niet te vlug gaat/Hij zich verslikt?

Overigens was ik destijds veel te erg gefocust op de hoeveelheid voeding..  Hij kon eigenlijk gewoon met minder af denk ik achteraf.. 

Toen mijn dochter twee maanden was had ik dit ook. Drinken duurde te lang en toen moest ik naar dop 2. Inmiddels is ze 14 weken en zit nu op dop 3. Denk dat een andere dop misschien wel kan helpen. 

Wij waren gisteren voor behandeling in het tongriemcentrum en hebben toen waardevolle voedingstips gekregen. Onze zoon werd ook altijd onrusig en gefrustreerd bij de fles en wij probeerden m ook altijd leeg te krijgen. Blijkbaar hielden we juist de fles te hoog op het eind, waardoor de melk in zn keel druppelde en hij daar zo onrustig van werd. De fles moeten we horizontaler houden en ze adviseerden altijd een schep/ml extra te maken omdat een fles dus niet leeg hoeft, restje is blijkbaar voor alle baby’s lastig. Misschien helpt dit ook bij jullie? 

Dankjewel  voor jullie reacties.
We hebben net speen nummer 3 geprobeerd  deze dronk die in 10 min op en zonder zich te verslikken  en zonder te vervelen. Normaal deed die  20 min over ze  fles met aan het einde vervelend met ze handjes.

Is dit prima of  te snel?

Oh super fijn. Nee tien minuten is perfect. Vooral als hij niet verslikt of knoeit etc. Ze mogen er max 20 a 30 minuten over doen. CB zei tegen ons dat tien minuten perfect en normaal is. 

Terug
Bovenaan